Däckade

I fredags kom daniel pappa med fru från Falun och senare på kvällen hans syster Frida. Vi grillade och åt gott och kollade lite på tv. Precis när de skulle gå och lägga sig vaknade Edvin och var ledsen då hade han bajsat så daniel bytte på honom. Han ville komma upp lite så jag satte mig med han i fåtöljen.

Han nån  sitta minut så kräktes han så det vara bara att springa till toan. Stackars kräktes flera gånger och skrek så och vill komma till mig. Fick av honom pyjamas och på med ny och satte oss i fåtöljen igen och sen kom det en omgång till innan han verkade vara klar.
Vi satt uppe en stund och fick sätta igång en tvättmaskin så jag la mig nog vid halv tre. Edvin somnade gott jämte pappa i sängen och sov hela natten. Vaknade vid sju och ville äta frukost. Åt frukost som vanligt.

Roliga var ju att vi skulle ha kalas för Elin som fyller år den 5 dec. Så det var ju bara att ringa runt och förklara att han spytt och verkade må bra nu så frågan om det var magsjuka eller något annat. Några bestämde sig för att inte chansa och det är ju helt okej att man vill.

Men mina familj och gamlafarmor kom och daniels bror kom. Elin fick massa fina paket och för varje hon öppnade sa hon "en sån har jag önskat mig"



En fin stor häst som gnäggar när man trycker den på öronen. Den rörde på munnen samtidigt men det gjorde hon sönder rätt fort.



Ett fint smyckeskrin med en balettdansös som dansar till musik när man öppnar. Varje flickas dröm???

Vi åt god mat och hade det så trevligt. Fast Edvin glömde tugga maten ordentligt så han kräktes vid bordet. Trevligt!

I söndags var det dags för Elins barnkalas på Katrinedals Bowlinghall.
Hon ville bjuda hela dagis först men vi fick säga stopp vid sju. De fick hamburgare och saft. Och sen var det otåliga barn som ville börja bowla. Och så duktigt de var.
Så roligt att se hur de kastade klotet så man trodde att golvet skulle gå sönder.




Elin var lite försiktig i början



Fina presenter fick hon också som hon leker med flitigt hemma. Nu ligger det grejer överallt i hennes rum igen. En del saker går ju sönder rätt fort tyvärr. Hon har ju en lillebror som inte låter saker vara i fred.

På natten sen vaknade jag vid fyra tiden och fick gå på toa och där blev jag kvar hela natten. Gick och la mig vid sju för att Edvin kom upp och skrek efter tiger. Men vid åtta ville han upp. Och då var det Daniels tur att springa till toan.

Vinterkräkan däckade oss helt totalt hela dan. Frossa, ont i hela kroppen, och helt slut i kroppen var vi båda. Orkade typ bara ligga i soffan. var rätt jobbigt att ta hand om två vilda ungar då. Edvin var lös i magen också och det var en pärs att byta på honom då matt i kroppen och lite illamående.



Snälla söta Ida handlade lite till oss så vi fick hem fil och proviva. Tur man har vänner i närheten.

Vi somnade som två klubbade sälar på kvällen och idag känns det mycket bättre. Ingen matlust och svårt att äta men inte alls så matta. Så vi var ute en sväng på dan för att Elin och Edvin skulle få göra av med lite energi och få lite frisk luft.

Gjorde en fin snögubbe som Elin satte en snopp på. :-D

Och det är tydligt att det smittar ordentligt för min mamma, pappa och bror och daniels bror har fått det vad vi vet. Och det är inget jag önskar någon att få för fy fan!

Blir till att vara hemma imån också och hoppas man kan börja äta lite mer. För det är inte lätt att få ner någonting när man inte är hungrig. Men till slut blir man ju så hungrig ändå så man måste ju äta och sen gör magen uppror mot att den får mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0