Dag 20 – Den här månaden

DECEMBER

Den här månaden är blandad med stress, lite pengar, lycka, kärlek och massa god mat.

Den 6 fyller min älskade stora tjej år. I år blev hon fem år och som hon längtat efter att få bli fem. För då skulle hon ju få börja tugga tuggummi. Gissa om hon började tjata bara någon dag efter att hon minsann var fem nu och undrade när jag skulle köpa tuggummi.

Sen är det ju jul också och jag fullkomligt älskar julen. Jag älskar att köpa julklappar och göra mina nära glada. Jag har så svårt att hålla mig från att berätta vad jag köpt. :-D
Jag vill springa och berätta med en gång. Hade jag råd hade jag velat köpa en sak till alla mina vänner men plånboken saknar en drömvinst på lotto för det. hihi

Tyvärr innebär ju också julen att jag jobbar lite mer än vanligt och inte är ledig över julen om jag har otur. Iår är jag ledig på julafton men jobbar hela dagar juldan och annandan. Så Daniel får åka till sin mamma själv med barnen och fira jul.
På julafton åker vi till mina föräldrar och äter gott och öppnar massa paket. Det är svårt att räcka till och hinna med alla när man har familjer på olika håll.

Kommer ihåg barndomens jular. Pappa åkte och hämtade mormor och morfar i Viskafors för de hade inte bil. och farmor och farfar kom med massa paket. Vi gick och väntade spänt på att tomten skulle komma och farfar gick och knackade i väggen och ropade att "Nu kommer han!!" och jäklar så arga jag och min bror blev på han.



Var ju lika roligt varje år när man kommit på att tomten var ju en granne som var utklädd. Att gissa vem det var...
Sen när vi bestämt att vi inte skulle ha tomte mer klädde jag och min bror ut oss och kom med pakten och farfar såg inte att det var vi först så han skulle gå ner och ropa efter oss. För vi skulle ju bara gå över till grannen med ett paket. Så roligt det var.

Förra året vägrade Elin titta på tomten så vi får se hur det går i år.

Jag hoppas att alla får en riktigt kärleksfull jul.

Lite sorgsen i tanken är jag dock. Min fina fina vän Linda som antagligen firar sin sista jul med sin fina familj. Jag hoppas verkligen att att de får en mysig och fin jul som de kan minnas länge.
Och har du några slantar över så skänk till Lindas insamling så vi i framtiden inte behöver oroa oss för att cancermonstren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0