Dag 25 – En första

Jaha en första vad?

Första gången jag åkte utomlands utan föräldrar var på höstlovet andra året på gymnasiet. Jag och Sara hade pratat om att åka till fjällen men det var nästan fullbokat och dyrt.

Vi satt hemma hos henne och kom på att vi kunde ju åka till solen istället. Så jag ringde till Resia i kollade vad som fanns och vips så hade vi bokat en resa till Kreta.

Ringde mamma och frågade" mamma vi har bokat en resa till Kreta får jag åka??" hahahhah

Tur man har snälla föräldrar som litade på oss. Jag har ju aldrig varit den som festat och druckit mycket så det spelade nog inte.

Vi åkte en torsdag tror jag det var. Så förväntansfulla och när vi kommer ner så kommer inte min resväska! Och vi som hade skämtat om att vi är på  Sällskapsresan. så förklara hur väskan ser ut och bara hoppas att den kommer snart. Som tur var hade jag badkläder, underkläder och handdukar i den väskan jag fick och ett ombyte.
Det var många turer med min väska. Den var i köpenhamn och frankfurt och vände innan den äntligen kom på söndan.

vi hade så roligt och träffade roligt folk och dansade och hade kul. Var lite för sent att åka men vi hade ju kul ändå.

Året efter åkte jag ensam med fyra killar till Cypern......

Mina föräldrar har utstått en del. Får nog låsa in Elin tills hon är alla fall 25 tror jag. :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0