Julafton och Nyår

Veckan innan jul har vi ju som mest att göra på jobbet och man undrar hur man ska hinna med allt. 

Tisdag låg skinkan på grillen och det var underbart att njuta av en skinksmörgår på kvällen.  

På onsdagen fick vi ta in och klä granen så jag fick vara med också. En stor fin gran som jag fått av fina ida. Tack!



Elin och Edvin hjälpte till och hänga i kulor och det blev så fint så.

Torsdan jobbade jag till sju och då var man bra seg. Hem och fixa det sista klapparna och sen bra slappna av.

Julaftonsmorgon vaknade två små barn och tomten hade vart och lämnat paket i deras julstrumpor. Varsin film var det som genast skulle kollas på.

Efter lite lunch åkte vi till bollebygd med hela bilen full med julklappar. :-D



Mycket julklappar!



Min fina bror som inte får bli smalare nu. Nu är han så fin så!

Vi kollade på Kalle Anka och drack lite glögg och när Kalle var slut kom det en rödklädd figur gående utanför. Kom in och frågade efter snälla barn. Elin vägrade komma upp så Daniel fick hämta henne. Hon ville inte titta på tomten.  Edvin blev lite avvaktande men sen gick han fram till Tomten och tog emot några paket.





Spännande med så många paket att öppna.

Sen revs det papper åt alla håll. Edvin många bilar och började leka med dom med en gång. Ett parkeringsgarage blev han så glad över. Av Fredde och Maria fick han en bil med bil på släp och den började han leka med en gång.

Elin fick böcker och pyssel. playmobil med hästar som hon och Fredde byggde upp. sen lekte hon hopptävling halva kvällen.

Jag och daniel fick en ny matberedare och det var ju bra för jag dödade min gamla när jag skulle göra bananglass.

En riktigt bra julafton med bra julklappar och vi var nöjda allihop. Sen åt vi god mat innan vi packade bilen full med saker och åkte hem.



familjen knas!



Min tuffing!

Sen jobbade jag hela helgen. Så tråkigt. Så daniel fick åka själv till sin mamma med barnen på söndan.

Tisdan slutade jag tidigt och Carita och Leo kom och förgyllde vår dag. Barnen lekte och var så söta när de satt tätt ihop i soffan. Och jag och carita fick tjötat lite.
Nästa gång de kommer ska jag se till så vi kan gå ut och äta själva och snacka massa roligt. :-D

På onsdan vaknade Elin med 39,3 graders feber så det var dags för hennes första VAB för året. Hon låg i soffan nästan hela dan och somnade på eftermiddan en stund. Då är hon inte frisk. Jag fick åka och jobba på kvällen eftersom man inte får ta ut vab när sambon kommit hem. Känns lite löjligt när det handlar om några timmar bara. Och man är ju rätt mör efter en dag hemma med sjuka barn.

På torsdan var febern som bortblåst och Elin sitt vanliga pigga tjatiga jag. Mycket märkligt.
Så vi var ute en sväng och åkte pulka så vi fick lite frisk luft. Jag är så dålig på att gå ut när de är så här kallt.

Nyårsafton var lugn och mina föräldrar kom på eftermiddan och Daniel och Pappa inledde kvällen med en bastu, Sen grillade vi oxfile och klyftpotatis med sallad och smörig fin bearneisesås. MUMS!!

Till efterrätt gjorde jag ananaspaj och den är gudomligt god.

Elin orkade vara uppe ända till halv ett och hon tycker det var så spännande med alla fyverkerier,



Edvin var hungrig och kastade sig över majs och gröna oliver.



Elin. Morfar och pappa kollar på fyrverkerier.

Ett trevligt avslut och början på ett nytt år.

GOD FORTSÄTTNING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0