Flitiga Myran

Idag har jag vart en flitig liten myra.

Edvin vaknade vid kvart över fem. Gav han nappen och han somnade om en kvart. Sen ville han ha mat.
Elin kom upp vid sex när Daniels klocka började ringa. Och sen ville inte hon somna om.

Bakade kladdkakemuffins. MUMS!! de är farligt goda. Får frysa in dom så jag inte äter upp alla på en gång. Risken är stor!!
Sen somnade jag och Edvin i soffa en liten stund. Efter lite mer mat så somnade han gott i vagnen. Då passade jag på dammsuga och tvätta golven.

Sen var det dags för rabatten. Rensade ogräs och la på mer täckbark. När det var färdigt vaknade Edvin lagom till maten var färdig. Elin ramlade och då tog hennes ork slut. Blev så trött och grinig så hon gick och la sig en stund. kom upp och ville äta men åt bara en liten bit kassler. Sen somnade hon en timme,

Klockan fem kom prästen hit och pratade om dopet vi ska ha den 23 maj.  Elin satt och fortsatte sova i mitt knä. Så trött och grinig. Inte lätt att vara förkyld.

Till slut vaknade hon till liv och gick ner och duschade med pappa. Sen var vi så pigga så. Åt två smörgåsar. Tur att man kan luras ibland och lägga ihop två smörgåsar till vad hon tror är en. :-D
Pappa är en stor gottegris så hon gjorde popcorn. Och ELin var inte sämre hon. Hennes lilla arm gick för högtryck ner i skålen.

Nu sover båda barnen gott. Och snart jag också efter en intensiv dag.
Elin lever efter mottot. JAG VILL INTE!!!!!
Och tjatar hål i huvudet på en. Tur att det kommer såna sköna kommentarer ibland.

Imån ska jag in till stan och ta kort på Edvin. Hoppas han är på gott humör bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0