Jäkla Präst

Ringde idag för att kolla om vi kunde vara i församlingshemmet efter dopet. Vi har väl kommit fram till att det blir lite trångt hemma hos oss. Då säger han jag pratade med att det är redan bokat. Men inte i mitt namn.Så han skulle kolla upp det.

Han ringer tillbaka senare och säger att det är bokat av en annan som också har dop klockan två.

När jag ringde och bokade dop sa jag att jag vill inte ha dop tillsammans med någon annan utan vi vill vara själva. Ja visst sa han då. Så nu får vi vara ihop med några andra ändå. Känns tråkigt när det inte blir som man vill.

Imorse när jag lämnat Elin gick jag till Viskafors. En härlig promenad på ca 5 Km.  Sen hem och vända för att hämta Elin. Man hinner ingenting när man bara får lämna 3 timmar. Tycker synd om Elin som inte får vara med när de äter heller.

Imån är det dags att mäta och väga Edvin igen. Nu har hans navel äntligen blivit som den ska. Hon brände i den sist så nu är den som den ska.


Kommentarer
Postat av: Linda

Trist när det inte blir som man har tänkt sig, men hoppas att det blir ett bra dop ändå.



Här får barn till föräldralediga gå antingen 3h/dag 5 dagar i veckan ELLER 5h/dag 3 dagar i veckan. De allra flesta väljer det sista alternativet. På bara 3 timmar hinner de ju inte så mycket och trist också att behöva gå hem precis innan alla de andra ska äta.

2009-04-08 @ 07:58:06
URL: http://lindaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0