Påskafton och Nostalgi

Idag har vi vart i Bollebygd i det härliga vädret. Elin älskar att vara hos mormor och morfar. Fast idag fattades Fredde för att hon skulle vara helt nöjd.
De bor så helt perfekt. Man öppna dörren så kan hon springa ut och leka på lekplatsen. Bättre ställe att växa upp på finns inte. Så många härliga minnen jag har.

När jag var liten cyklade jag runt och lekte brevbärare. Tog post ur brevlådorna och la på mitt flak sen delade jag ut den. Tyckte jag var riktigt duktig.
Och varje år vid skolavslutningen har vi haft grillfest med många roliga minnen. Vi var många barn i samma åldrar som lekte och var uppe sent. Man hade alltid någon att leka med och ofta grillade vi ihop med Kjellmans eller Karlbergs. Nu är det bara mamma och pappa kvar bland alla barn. Perfekt tycker mina barn. Edvin kommer ha två jämnåriga att leka med sen. Elin har en jämnårig lekkompis. de skiljer 4 dar mellan dom.

Min farmor kom också dit för att få äta lite gott. Edvin somnade gott i vagnen efter lite mat och sov hela eftermiddan. Elin sprang in och ut. Hon somnade som en sten i bilen hem.


Skulle verkligen vilja flytta tillBollebygd och bo så igen. Men tyvärr krävs bättre ekonomi och en sambo som vill följa med. Bo själv är jag inte så sugen på. Då får jag flytta hem till mamma med mina barn i så fall. Och det vet jag inte om hon är så sugen på. ;-)

Måste visa hur gullig Elin var mot Edvin härrom dan.

 Bäddat med filt och Nasse

 Elin gillar att ta kort på lite allt möjligt

 Min älskade lilla busiga påskkärring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0