Veckan snart slut igen!!

Så var den här veckan snart också till helg vila.

Tiden går fort och Edvin bara växer och växer. Nu har jag fått lägga undan alla kläder i storlek 56. Har en hel påse full.
62 är visserligen väldigt stora men inte kul med kläder som sitter precis.

Idag har vi varit hemma hos Annah och hälsat på. Elin trivs toppen hemma hos Annah för där får man sitta i fåtöljen och kolla på film på datorn. Och dricka saft. Hon är liten gottegris min unge så när en kaka kom fram skulle hon ha så klart. Och hon tjatade att hon skulle ha glass, kaka, kex. När Annah tog fram äpple till sig skulle Elin också ha.
Hur lär man en tre åring att man inte kan få allt? Och hur får man dom att sluta tjata?
Svåra frågor. Och med ögon som ser ända in i själen på en är det så svårt att motstå dom ibland eller rätt ofta. de vet precis hur de ska göra de små älsklingarna.

Blir så sugen  och avundsjuk på att bygga nytt hus. Drömmer om mitt hus ofta som jag vill bygga. Men det lär förbli en dröm. Lite för mycket pengar för vår plånbok.

PÅ lördag ska vi till Åby och kolla på Olympiatravet och hoppas vinna massa pengar. Vi brukar ha tur när vi är där så jag håller tummarna.

Tänk att pengar kan ställa till det så.
För lite pengar ger massa bekymmer och jag är säker på att för mycket gör det också.
Jag skulle vilja vinna så man kan betala alla skulder och sätta undan en rejäl slant i sparande till man blir gammal och till barnen. Bygga ett hus och köpa ny bil kontant. Så det blir ju inte mer än typ 15 miljoner ungefär.
Känns ju som det finns chans. Eller inte!

Imån är det dags för den roliga efterkontrollen och val av preventivmedel. Får se vad vi ska hitta på för kul. För nu är det färdigt med barnfödande. Känns lite tråkigt faktiskt.
Jag älskar verkligen att föda barn. Det är så häftigt. Visst det gjorde mer ont den här gången men det är så häftigt känsla ändå.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag känner igen det där. Neo tror alltid att alla människor har fika och glass hemma så det där tjatet kan bli lite tröttsamt. Hoppas att ni vinner massor av pengar

Kram Åsa

2009-04-17 @ 08:33:47
URL: http://frurissanen.blogg.se/
Postat av: Carita

Tyvärr ska vi inte till Åby på lördag. Våra hästar är inte tillräckligt bra ännu..... hihi.

I sommar måste vi verkligen försöka att sammanstråla jag åker ner en vecka i juli och bor hos mamma o pappa i Seglora. Vad jag förstår så är det inte långt från dig?

Ha en riktigt bra helg!

Kramar

2009-04-17 @ 18:30:44
URL: http://carita.travtranaresoderberg.se
Postat av: Morbror

Du glömde att skriva att vi vart på djurparken också :)

2009-04-17 @ 21:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0