Äntligen sol!

Äntligen en dag med sol och värme. Det behövdes en dag som denna.

Edvin har sovit bra inatt men tyckte att han behövde börja vakna tio över fem. Halv sex kommer Elin upp som kommit och lagt sig i pappas säng. Då tycker inte hon heller att hon ska sova längre utan blir jättepigg och ska ha glass.
Kul ungens första ord på morgonen. Ska jag ha glass idag?

Edvin fick mat och till slut fick jag honom att somna om vid halv åtta. Då la jag mig i soffan och somnade medans Elin tittade på TV. Jag som hade som princip innan jag fick barn att TV ska INTE vara någon barnvakt. Eller hur att det gått att hålla på. TV är den bästa barnvakten. Det är tyst och lugnt. Så länge det inte blir flera timmar och man sätter dom där istället för att underhålla dom hela tiden känns det okej.

Mina goa föräldrar kom vid ett så jag kunde klippa gräset och ta en dusch i lugn och ro med Elin. Vi grillade hamburgare och åt glass.

När de hade åkt gick vi en sväng till lekplatsen. Elin blev så glad när en tjej från dagis kom dit så de lekte en liten stund. Vi bor helt klart på fel gata när det gäller lekkompisar till Elin. Man ska ju inte behöva gå runt och leta efter barn till henne att leka med. Jaja det blir väl bättre när hon blir lite större hoppas jag.

Imån kommer min älskling hem igen. Det är ganska skönt någon dag när han är borta men det är rätt trevligt när han kommer hem också. Han är hemma i två veckor sen är det sista tävlingen. Då åker jag till mamma och pappa över helgen.

Min kusin som bor i Italien kommer dit med man och barn och det vill jag inte missa att träffa dom. Får öva på min italienska först bara. hihi. Nä det går så bra med svenska och engelska. Man blir så imponerad av barn. Hennes barn är två språkiga sen födseln. Och de byter ju språk från ett ord till ett annat. Till och med lilla Anna som är 2 år.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Morbror Fredrik

Låter som ni hade det bra idag du. Bra att Elin har lärt sig att barbie har bröst. Det glömde du skriva :D

Nu ska jag sova. Jag är lite trött om man säger så :D

2009-08-02 @ 03:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0