Lite kort från helgen

I helgen var jag hos mina underbara föräldrar och blev ompysslad. Elin frestade allas tålamod med att inte kunna ta ett nej. Utan jo jag vill ändå till allt! Och detta tjat om att vilja ha något hela tiden. Glass. dricka, äpple. läkerol. 

Edvin var i lördags på riktigt grinhumör och ville inte ligga på golvet alls. Utan bara bli buren. Han är snorig och tänderna är precis att de ska titta igenom. Han riktigt slår i munnen med bitringen så det kliar nog. Men ändå sov han riktigt bra. Natten mellan lördag och söndag till sex och natten mellan söndag måndag i ett sträck till tio i sju. Det var riktigt skönt att få sova riktigt. Jag sov så hårt att jag inte ens hörde Elin i rummet jämte. Så mamma fick gå upp. Hihi

På fredan när vi kom till Bollebygd gick vi till Systrarnas Cafe som drivs av en gammal klasskompis till mig. Jag åt världens godaste fetaostpaj. MUMS!! Och Elin pasta med köttbullar. Fast hon väntade mest på att mormor skulle komma så hon fick äta negerboll. 

Sen gick vi hem till mormor och åt glass. Edvin somnade gott i vagnen. PÅ lördan åkte Elin med mormor och morfar till affären och handlade. De hade sparat min gamla bilkudde. Ibland kan det ju faktiskt vara bra att ha det som de sparat i alla år och man undrar varför. :-D

Vid tre kom min kusin från Italien med sina goa ungar och man. Full rulle blev det. Anna hade med sig en dockvagn som Elin la beslag på med en gång. Hon tog hand om den där dockan hela tiden och gav den mat och skulle få den att sova. 
Vi åt så god mat. Mammas potatisgratäng är det godaste jag vet. 

En riktigt trevlig dag som alltid när vi träffas allihop. 

På söndan tog vi det lugnt och vädret tillät inget annat heller. Lite regn och lite sol. Elin lekte med några barn på gården och Edvin var lite grinig. Jag var uppe på vinden och hämtade ner Lego som jag och mamma satt och byggde. Elin som har noll tålamod satt väl två sekunder i taget. 
Jag tycker det är skitkul att bygga med lego. :-D

PÅ måndan åkte vi till stan och sammanstrålade med Daniel på Knalleland. Efter lunch och fika åkte vi hem.

Imån är det Ullared med Karin som gäller. Även om min budget är minimal är det alltid roligt att åka dit ändå. 

EEhhh säger Fred. Hihi säger mamma och pappa torkar en tår.????

Busiga Paolo

GÅÅÅÅÅ säger elin. Jag fick inte störa deras lek.

MIn fina mamma och pappa (som tittat lite djupet ner i vinflaskan)

Min gladaste lilla godning

Elin och mormor spelar Billotto.

Edvin med sin flickvän Skrållan. Han fick inga bra svar när han pratade med henne bara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0