Ny vecka och ingen sol

Så var helgen över igen. Usch tiden bara rusar iväg.

Daniel kom hem i fredags kväll med ryggskott. Så nu är han helt sne i ryggen och har ont.

I lördags var det kalas hos Farmor i Dalum. God smörgåstårta och bärpajer till efterrätt.
Elin fick någon ide för sig att hon blev jätteblyg och gömde sig i hallen. Men så kom faster Emma fram och sen lekte Elin för fullt. Vi dög inte till något utan bara Emma och hennes kille Micke. Emma har precis läst klart till förskolelärare och det är hon klippt och skuren till.

Så det blev en lugn kväll hemma bara med dålig film på tv.

Igår klippte jag gräset och tvättade två maskiner. Är så skönt när man kan hänga ut och det torkar på en timme typ. Efter lunch blev det så varmt och klibbigt så jag tog barnen med ner till sjön. Jag tog inte på mig bladkläder för jag tänkte att det var så kallt. Men det var riktigt skönt och Elin plaskade och badade. Så jag gick i till midjan. Ville inte riktigt doppa mig för jag hade vitt linne på mig. Wet T-shirt är inte riktigt min grej. :-)

Sen gick vi hem och grillar riktigt gott. Efter maten började det mulna på och mullra lite. Sen blev det världens åskskur och det blixtrade och mullrade riktigt ordentligt ovanför oss. Vi satt på altanen och myste och tittade.

Idag ska Daniel till naprapaten och fixa ryggen. Ikväll blir det tacos. Man måste lyxa lite på veckordagarna under sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0