Stor Kille!!

Idag var det BVC dags. Och vaccination igen.

Inatt sov han faktiskt bra. Han vaknade vid tjugo över fyra men då somnade han om efter lite vaggande till halv sju. Och då åt han inte ens upp alla mat. Han fick lite kattinplommonpure igår innan kvällsmat. Det kanske gjorde att han var lite mättare när han la sig.

Jag frågade om jag kan börja med välling på kvällen så han kanske sover bättre. Jag tror att han vaknar för han börjar bli hungrig. Och fem tiden är lite tidigt för mig att gå upp tycker jag.
Och hon tyckte att vi kunde prova försiktigt på kvällen och sen öka sakta de andra målen också. Så jag köpte en färdig tetra och gav honom hälften vällning och hälften ersättning. Så får vi se om han sover bättre inatt.

Han ökar i vikt alla fall. Nu väger han 7420 och är ca 67 lång. Han stretade emot så nån centimeter till kan det vara.
När Elin var 8 månader vägde hon 7645 och var 68 lång. Så nu är han ikapp henne. Stor kille och Elin var en liten ärta.

Han är så stark i kroppen och håller på och ålar sig omkring hemma och igår började han rulla också. Rätt som det var låg han under soffbordet och skrek. Alltod lika spännande om man hör han skrika och ser att filten är om. Vart är han nu??
Och är han fokuserad på en sak kan han sitta själv. Helt vill han så upp. Så när vi får hem gåstolen jag köpt tror jag han kommer bli lycklig.

Duktig kille

Imån blir det handla lite och röja hemma. Ska slänga massa skräp på torsdag. Hur kan det alltid bli så mycket undrar jag. Tycker vi slänger massor jämt.


Kommentarer
Postat av: Carita

Hon heter Ekskogens Drama och är jätte vacker. Åh jag är så glad fast det inte blev någon ridhäst ;) Näste gång kanske?

Kram

2009-08-05 @ 07:07:13
URL: http://carita.travtranaresoderberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0