Tjat Tjat Tjat

Jag blir tokig!!
Det är tjat från morgon till kväll.
- mamma glass
- Nej inte nu
-men jag vill
- nej inte nu
- jo jag vill
- nej inte nu

5 minuter senare.

-mamma glass?
- NEJ!!! Sluta tjata!!

Så ser mina och Elins konverationer ut just för rörande det mesta faktiskt. Jättekul är det. Det är tjat om att titta på TV så fort hon vaknar. Och sen är det glass, frukt, drickyoughurt. Nu har hon börjat med att gå i skåpen och kylskåpet och ta själv.

Idag åkte vi till Uddevalla för att kolla på en bil vi hittat på nätet. Vi måste ha en större bil så en Opel Vectra kombi står på önskelistan. Så vi kollar lite vad vi vill ha. När vi kommer fram finns inte bilden där utan på ett annat ställe. Så vi åker dit. Men åker åt fel håll!!! Vi trodde det låg mot göteborg. Så det var bara att åka hemåt igen utan att kollat på bil. Känns ju såt där kul att åka till Uddevalla i onödan.

Vi svängde förbi Ikea Bäckebol på väg hem och åt och köpte lite småsaker. Hittade en byrå jag vill ha i Edvins rum.

I bilen hem var han så grinig så vi tänkte han hade gjort i byxan. Ringde mamma och kollade så hon var hemma för ett depåstopp. Då somnade han istället. :-D
Trött var han. Inatt sov han ändå från åtta till kvart över sex och vaknade bara en gång vid två. Hoppas på repris inatt.
Han dreglar och snorar så jag hoppas att tanden kommer upp snart. Är ju så svårt att se.

Han har suttit i sin gåstol idag. Som han älskar att sitta i den

 vink Vink

 Goast i hela världen


Edvin vill krypa! han drar upp benen under sig hela tiden och ålar sig fram. Fast på golvet halkar han på benen så han åker bakåt istället. Då blir han så arg när han inte kommer åt det han vill ha.

Imån åker Daniel till Sundsvall på racing. Kommer hem på måndag morgon igen. Så på fredag åker jag med barnen till Bollebygd för att bli ompysslade av mormor och morfar.
Förra gången han var iväg var vi hemma. Fy bubblan!!

Jag beundrar ensamstående kan jag säga efter den helgen. Jag hoppas att jag slipper bli det någon gång i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0