Trist

Händer inte mycket att skriva om här. Går nästa hemma och väntar på att vardagen ska komma tillbaka med dagis och jobb. Det är härligt att gå hemma båda två men efter sju veckor börjar det bli lite tråkigt.
Hade vi haft massa pengar så vi kunde hitta på saker hade det ju vart mycket roligare.

Och vädret har ju inte vart så roligt. Men nästa vecka verkar det som värmen kommer tillbaka. Härligt. Är nog sista så man får njuta riktigt.

Igår var Elin och Daniel i Göteborg på Bio. De tog tåget ner och åt först på restaurang. Elin var jättenöjd.
Jag och Edvin träffade mysiga Annah på Knalleland och tog en lunch. Sen gick jag själv på stan lite medans Edvin sov i vagnen. Underbart!! Är som semester!

Även om man älskar sina barn är det skönt att vara utan ett tjatig unge en stund. Hon tjatar hål i huvudet på en. Mycket orkar jag men ibland blir det för mycket.

Nu läste jag på BT att de vill införa en enhetstaxa på dagis. Så att alla betalar samma oavsett hur många timmar man har barnen. Så arbetslösa och föräldrarölediga ska då betala lika mycket för sina 15 timmar som en som har 50 timmar.
Det är ju så man blir tokig. Och de vill lägga ner Öppna förskolorna nästa år. Så snart finns det ingenstans för föräldrarlediga att ta vägen för att träffa andra mammor.
Usch vad pengar kan förstöra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0