Bakat!

Igår fick jag en sån stor lust att baka. Så det fick bli ett gäng lussekatter. Daniel var hemma var sjuk så när jag lämnat Elin på dagis åkte jag och Edvin och handlade. Vilken frihet att kunna göra det med bara ett barn. Mysigt hade vi i affären. och Edvin satt och pratade hela tiden.

Så när Elin kom hem från dagis och vi ätit lunch började vi med ena halvan som skulle vara utan saffran. Och rackans så goda de blev.

 Mumsiga blev dom!

sen var det bara att göra en deg till fast med saffran. Så nu kan vi bjuda ett helt kompani på lussebullar. Tur att det är så gott. :-D

 Med saffran.

Sen tyckte vi att det var dax att fixa till Edvin runt öronen lite. Håret är så långt så det ligger över öronen. Inte så fint. Så Daniel tog fram trimmern och skulle fixa till lite. Men Edvin skulle titta vad det var som lät hela tiden så det var inte lätt. Men när han var färdig såg det ut som man satt en potta och skulle börja klippa. Stackars barn!

 Lite konstig i håret. :-D

 Men med lite fix så blev han så här fin.

Båda barnen fick hoppa i badet sen för Edvin drog sig i håret med handen full av mat. Han är snorig nu och äter så där. Och när vi inte vill äta så slår vi gärna till skeden. Och jäklar så snabb han är.



Kommentarer
Postat av: // K :-)

oh vad sugen jag blir på lussekatter, får nog bli en till kaffet strax, fast först ska här oxå bakas, men det blir pepparkakor!

kram o trevlig helg

2009-12-11 @ 09:58:31
URL: http://kschokladask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0