Fredagsmyyyyys

Äntligen fredag och sista helgen innanjul. Nu vill jag faktiskt att det ska bli julafton! Jag vill få ge alla fina julklappar jag köpt och se reaktionerna när de öppnas. Jag ÄLSKAR att köpa presenter till mina kära.

Blev inget dagis för Elin den här veckan. I måndags kom sotarn så jag var tvungen att vara hemma hela förmiddan. Och sen kom hennes fina krupphosta. Men det gick över fort faktiskt. Den kommer bara lite grann på natten och på morgonen. På dagen märks nästan ingenting.
Och Edvins näsa den rinner som en öppen kran. Tror aldrig att den ska sluta. Och Han får feber ibland bara och då på kvällen. Märkligt det där.
Han är glad och busig som vanligt och det är ju tur det. Äter riktigt bra för att vara förkyld och det är riktigt skönt.

Igår hade jag en riktigt dålig morgon. På natten testade jag att låta Edvin skrika när han vaknade för att se om han kanske slutade och somnade till slut. Men det slutade bara med att han vaknade riktigt av att han skrek. Annars är han ju inte riktigt vaken. Så det var ännu svårare att få honom att somna och sen sova vidare i sin säng. Halv tre la jag mig och fick sova vidare. Sen vaknade han ju flera gånger så det blev inte mycket sömn. Riktigt irriterad var jag och kände mig som världens sämsta mamma som blir arg på Edvin för att han inte vill sova.

Och sen kommer Elin upp och börjar tjata om att hon vill ha och vill ha. Jag blir tokig på ungen ibland.

Som tur var kom de goa mammorna jag träffat i här i Svaneholm på pyssel och det fick mig på riktigt gott humör. Vi gjorde gubbar och jag bakade en kladdkaka. Mums!
Jättetrevligt hade vi. Och ser verkligen fram emot nyår.
Vi är fyra mammor som ska fira ihop med barn och våra karlar. Kommer bli riktigt roligt tror jag.

Idag var jag tvungen att åka till stan och fylla upp medicinskåpet lite. Går åt med sjuka barn hemma.

I helgen blir det fram med tomtar och lägga julskinkan på grillen. Lite pulkaåkning blir det också.




Pyssel i full gång!









min fina gubbe!



Den fina snögubben



Elin har ritat mun och kinder

Pyssel behöver inte vara fint huvudsaken är att man har roligt. Det är mitt motto.


Kommentarer
Postat av: // K :-)

vad mysigt med julpyssel! Söta gubbar ni gjorde!



Ha en goer helg och lycka till med skinkan!



kram

2009-12-18 @ 22:55:12
URL: http://kschokladask.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vilken mysig dag ni hade igår, kul att ni är några mammor (och barn förstås) som funnit varandra :-) Hälsa alla och hoppas barnen är friska & krya idag, kramar från Caroline!

2009-12-19 @ 11:30:02
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: // K :-)

kikar in så här dagen före julafton och önskar en god jul!



Hoppas ni får en mysig julhelg med mycket god mat, umgänge, myspys och att ni kommer ihåg att skicka tomten vidare till oss när han varit hos er ;)!



Julkramar till dig och dina juveler!

2009-12-23 @ 10:33:23
URL: http://kschokladask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0