God Jul och God Fortsättning!!!

Julafton med snön som låg så fint ute kunde ju inte bli annat än perfekt.

Jag blev väckt tio över fem av Elin som ropade att hon var törstig. Och då hade Edvin inte vaknat än. Så jag kunde somna om. Tjugo över sex vaknade han. Så han sov från elva till tjugo över sex. Vilken julklapp!!!!
Så jag kände mig riktigt utvilad.

Elin kom upp vid nio och undrade om Tomten hade kommit. Och han hade ju vart där under natten och lämnat massa paket under granen. Innan jag hann och blinka hade hon sett ett paket med blixtenpapper osm hon öppnade i rasande fart. Det var ju tur att det var den vi lagt längst fram som hon skulle få öppna på morgonen. Hon har ju namnsdag på julafton så hon får alltid öppna ett paket då.

Sen ville hon fortsätta så klart och det var ju lite svårt att förstå att man måste vänta på Tomten.

Vid två kom mormor, morfar och Bibbi. Morfar och Pappa gick ner och bastade medans Elin kollade på Kalle Anka. Fredrik och Maria kom också lagom tills Kalle började. Maria är Elins nya idol och hon frågade flera gånger under dan när de skulle komma och om de var på väg.

Jag och mamma gjorde iordning maten så efter Kalle Anka åt vi massa god mat. Sen var det ju en evig väntan på Tomten. Min underbara mamma gjorde nästan allt jobb i köket och plockade undan medans jag försökte få en envis Edvin att sova.

Sen helt plötsligt såg Morfar någon som kom och gick med en ltkta utanför. Och det var ju Tomten!! Elin satt sig i mormors knä och gömde sig. Ville inte titta på tomten.
Men det var en stressad tomte som fick lämna sina paket och gå vidare. Han var lite lik Pappa tyckte jag. :-D

Sen var Elin i sitt esse och hjälpte mig att dela upp alla julklappar. Hon fick två stora paket och Fredde fick också ett stort.

Sen öppnades det julklappar med många glada rop. Gladast blev nog Daniel för sitt whiskyset med fin Bowmore och sin verktygsväska.

Elin blev överlycklig för sitt nya kök och sitt parkeringsgarage. Nya fina kläder, bok, spel och mat till köket.

Edvin fick också fina kläder och leksaker. Som han inte alls tyckte var roliga när han vaknade för att Elins kök var roligare. Alla Elins saker är roligare. Tror jag känner igen det där med en viss bror......

Sen drack vi kaffe och spelade TP. Jag och Daniel vann!!!! Elin var vaken ända till halv elva då alla åkte hem. Hon somnade på två röda sekunder i sin nya hästpyjamas.

En riktigt bra julafton



Elin pussar och putsar julgranskulorna



Tomten gör sig redo




Två stora påsar jämte granen och en del under granen. Mycket paket blir det. :-D



Står och tittar efter Tomten som kommer gående i skogen




Tomten hade också en säck med julklappar




Elin fick ett stort paket!!



Mycket paket att öppna.



Elin har lagat mat till Morfar i sitt nya kök

Igår var vi i Bollebygd och grillade. Elin var trött så hon kollade mest på film och Tv. Edvin var också trött. PÅ natten sov han till fyra innan han vaknade till lite och sen vaknade han halv sex och tyckte att det var morgon.

Jag fick köra hem i regn och slask. Gick i 60 på motorvägen. Men det gick bra men det tog ju lite längre tid.

Inatt sov han till fyra igen och sen till havl sex. Då satte vi oss i fåtöljen och sov till halv åtta. :-D

Idag blir det en tur till farmor och Gunnar för lite god mat och säkert någon julklapp också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0