Oj vad veckan gick fort

Jag har tänkt varje dag att jag skriver imån och vips så gick hela veckan. :-D

I onsdags var vi hemma hos en av de goa mammor jag träffat här i Svaneholm. Vi bakade pepparkakor och myste. Jag är överlycklig att jag äntligen träffat och fått vänner här ute.

I torsdags var det julpyssel på öppna förskolan i Svaneholm. Vi gjorde smällkarameller och la godis i.
Sen på kvällen var det avslutning på Elins gymnastik. Mormor, Morfar, Fredde och Farmor kom och kollade när vi sprang omkring och sen gick hinderbanan. Elin tyckte det var jättekul att de kollade och spexade och hade sig. Sen fikade vi och alla barnen fick ett diplom. Elin vägrade att gå fram.

I fredags hade jag bil för Daniel var hemma sjuk. Sån lyx att ha bil när man ska iväg. Vi åkte till stan och träffade mormor och Fredde. Det blev lunch på stan och Elin fick köpa en sak på BR för pengar hon fått.

Lämnade in Daniels mobil som krånglar igen. Och jag blev sugen på en ny... en Iphone kanske??

Sen åkte vi upp till Sagaforms utförsäljning och träffade Jessica lite grann och hittade massa roliga saker. Innan vi åkte hem till pappa igen.

Igår trotsade jag två stora rädslor.  Köra i göteborg och parkera i parkeringshus

JAg körde själv till Göteborg och skulle parkera vid liseberg. La mig i fel fil och trodde jag kunde svänga över till lisebergsgaraget. Kunde ju kanske kollat på skyltar men jag hade fullt upp med att köra ju. :-D

Så det var bara att fortsätta rakt fram bland alla bilar. Puh köra bort till Scandinavium och kolla där. Fanns ingen parkering där heller. Var ju hockey samtidigt så klart. Ringde min bror och kollade var vi skulle ta vägen. Vi kollade ett annat garage som också var fullt. Till slut kom vi alla fall bort till Ullevigaraget och där fick vi plats.

In till Liseberg var det LÅNG kö och MASSA folk. Men mysigt ändå som tur är. Elin hade tur och vann två gånger på leksakshjulet och i fiskdammen. Så hon var nästan nöjd. Hon såg en kille med en mjukishäst. En sån ville hon ju ha.

Hon åkte farfarsbilar med morfar och karusell med mormor. När Fredde  och Maria kom fick Elin en ny Idol. Hon skulle bara åka och vara med Maria. Så nu har Fredde konkurens. hihi

Elin hjälpte Fredde att vinna stjärnvinst på Centerhjulet. Bara 4.2 kilo center.

Sen var det ju nästa problem. Hitta hem från garaget. Men som tur var kom fredde och lotsade mig och det var ju ganska lätt bara man kom ut och såg skyltarna. :-D

Så jag är rätt stolt att jag klarat detta. Så nu kanske jag vågar köra mer i göteborg. En egen bil hade ju inte vart fel.

Idag är det födelsedagskalas för min stora tjej som fyller 4 år idag.
Nu ska vi väcka pappa och öppna paket. Sen är det kalas på lekborgen.

Kommentarer
Postat av: Carita

haha supermorsa vet jag inte men man får ju försöka.



Inte illa att köra själv i Göteborg redan nu! Stolt ska du vara utan att skämmas. Jag körde i gbg först två år efter jag fått kortet om det berode på att vi bor 30 mil därifrån, kanske?



Jag håller på att bearbeta min sambo att vi ska åka ner till Liseberg till helgen får se hur det går. Brosans ena son ska ha kalas och jag tänkte slå två flugor i en smäll.



Kram!

2009-12-07 @ 08:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0