Skadad liten gubbe

Så var julhelgen över och jag måste säga att det varen riktigt bra jul. Bra julklappar och alla verkade bli glada för det jag hade köpt. Och det är ju faktiskt huvudsaken.

Igår var vi hos Farmor och Gunnar för lite mat och julklappar till barnen. Elin fick en jättefin låda med pennor och målarfärger och en broderad tavla med Blixten. Jättefin!

Edvin fick en traktor med släp och tutade när man tryckte på gubben. fast den tyckte Elin var roligare. Så den la hon beslag på. Och presentkort på Lindex. Så nu kan vi fynda lite på rean.

Ska åka in på tisdag och klippa Elin. Den här gången ska hon på kolla på film så då ska det gå bra.

Edvin kröp omkring i Elins säng i fredags medans jag satte ihop hennes bilgarage. Ibland ställer han sig vid hennes lampa och nu var den tänd. Så skrek han till och då hade han tagit på lampan som var jättevarm. Elin brände fingret får någon vecka sen.

Så jag spolade med kallt vatten och smörjade med bedövningsalva på och satte på ett plåster, Han skrek ju en del men sen verkade det som det inte var någon fara. det blev ju en blåsa men verkade inte bli så farligt.

Men så idag såg jag att ena blåsan gått upp och det var riktigt rött. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen och frågade om vi borde åka till en läkare och kolla men det tyckte hon inte. Utan jag skulle köpa salvkompress.
Så det var bara att åka till apoteket och köpa det och gasbinda.

Så nu har han ett gulligt lite förband på handen. Så jag hoppas nu att det blir bra så utan att vi ska behöva åka till doktorn.



I stolpåbord vi hade med oss till farmor. Han undrade nog vad han satt i.



Söta lilla handen



Tur att man kan busa ändå



Elin och jag spelar Blixten spelet. Tack snälle Fredde för det spelet. Skulle nog kunna sitta hela dan och spela



Som tur var så vann Elin båda gångerna. De gånger jag var på väg att vinna skulle vi helt plötsligt börja om från början när jag nästan var i mål. :-D

Imån blir det lungt hemma bara. Behöver städa upp lite efter allt julstök. Plocka bort lite av Elins leksaker så hon inte har så mycket att dra omkring. :-D


Kommentarer
Postat av: karin

Nej men lilleman då! Tänk att något som gör ont kan vara så sött.

2009-12-28 @ 19:25:09
URL: http://kjeckit.blogspot.com/
Postat av: carita

lilleskrutt då...

2009-12-28 @ 21:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0