Titta det snöar!

Så trött jag blir. Hade skrivit ett långt inlägg så kom Edvin med sina små fingrar och stängde av datorn.

Äntligen får vi lite snö så det blir vitt på marken alla fall. Och nu borde det ju ligga kvar så drömmen om en vit jul kanske slår in. Hade ju inte skadat med mycket snö så man kan åka pulka. Men det kommer väl hoppas jag.

Elin vaknade igår kväll när vi skulle lägga oss med sin härliga krupphosta hon får ett par gånger om året. Förra gången var Edvin nyfödd och då fick hon åka med Daniel till akuten och inhalera lite. Hon blev livrädd att hon skulle hosta och kräkas igen. Såg riktigt paniken i hennes ögon. Hjärtat värker när man ser och det är ju så svårt att lugna ner henne. och när hon skriker blir hon ju snuvig och då brukar det vara kört. Men det kom inget som tur var och det var nog skönt för henne att känna att det inte måste bli så.

Hon fick Lepethol Desentol och sen la vi oss i soffan och kollade på Blixten. Hon hostade inget men det är ju så tungt när hon andas och hes som en gammal rökare. Andra gånger har hon fått Betapred också men det behövdes faktiskt inte den här gången. När hon somnade sen vid halv tre lät hon riktigt bra.

Så typiskt när hon ska få vara på dagis länge idag och äta lunch. Chansen är väl rätt liten att hon är bra när hon vaknar.
Givetvis vaknade edvin precis när jag lagt elin och krypit ner under täcket. Så tio över tre la jag mig igen. halv fem vaknade edvin igen och jag la han tjugo i sex igen.
Halv sju vaknar han pigg som en lärka. Så inatt blev det inte många timmars sömn. Gäller att hålla igång hela dan så jag inte känner att jag är trött.

Blir spännande att sitta på mötet i eftermiddag bara. Dricka kaffe kanske och se om det hjälper. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0