Tredje Advents helg

Imån är det tredje advent. Helt sjukt hur fort veckorna går. Jag vill ha kallt och snö nu!!!!! Kallt verkar det bli nästa vecka men vart är snön?? Jag vill ju gå ut och åka pulka med mina barn.

I onsdags var det sista babyrytmiken och jag gick upp till Visakfors med Linda. Skön promenad med trevlig sällskap. Sen gick vi hem fort för att hämta Elin på dagis.
På eftermiddan var det luciafirande på dagis. Men Elin vägrade att vara med. Så hon fick sitta med oss istället och titta. När vi kom hem började hon sjunga istället.

I torsdags hade vi sista öppnis. Vi sjöng julsånger och åt lussebullar. Den torsdan blev helt knas. Edvin vaknade tidigt så vid kvart i nio la jag honom igen och la mig i min säng och läste lite. Elin hade inte vaknat. Hon kom väl in vid strax efter nio. Satte på TV:n till henne och jag somnade som en stock i min säng. Tills FEM ÖVER ELVA!!! när edvin vaknade. Så vi åt frukost halv tolv.
Vi som skulle ätit lunch vid ett innan vi skulle gå. Helt knas men så skönt det var att få sova.

Igår var vi på Coop och tog kort på barnen. Elin har vägrat ta kort flera gånger men igår tog hon kort utan protest och skrattade till och med. Ska bli kul att se sen. Den här gången var det Edvins tur att vägra skratta. Han satt mest och såg söt ut.
Sen blev det en liten tur till lekborgen innan vi hämtade Daniel på jobbet.

KOllade på slutet av Idol igår och säger bara. Rätt vann! Heja Erik. Tror faktiskt det kommer gå bra för båda den här gången.

Var det någon mer än jag som gissar att Agnes förebild är Beoyncé?? :-)

Idag blir det städning av huset innan jag får köra Daniel till glöggfest. Imån tänkte vi åka till Kinna och kolla på lucia och elin ska få rida ponnyridning.

Nu är det en liten gubbe här som börjar bli trött. han har vart vaken mycket inatt. En gång i timmen ungefär. Vid tre tyckte jag han var så varm så jag tog febern. Och han hade 38,3! Inte konstigt han var varm som en kamin. Så alvedon fick det bli. Första gången han har feber. De borde ju bli trötta då och sova tungt. Men inte Edvin inte.

Och nu på morgonen är den helt borta. Så en liten febertopp verkar det som.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0