Ångest

Så var det slutet på månaden och dax att betala räkningar igen. Jag HATAR!!!
Varje månad är ren ångest tills räkningar är betalda. Har vi pengar över? Kan vi köpa något? Kan vi göra något kul?
Man blir inte rik på att skaffa barn. Tur att de ger så mycket kärlek att det är värt det. Men det är så jobbigt.

Tänk om man kunde vinna lite pengar. Några hundra tusen hade räddat mitt liv just nu. Jag skulle behöva börja jobba en helg i månaden efter sommaren. Men jag VILL inte. Jag får ångest, panik, ont i magen bara att tänka på att behöva gå till jobbet och jobba.

Edvin vill inte sova! Bara om jag bär omkring på honom. Pappa funkar inte alls.
Mamma rules!! :-D

Fast klockan tre på natten är det inte så roligt. Så jag får väl gå upp och se till så han somnar. Så jag får sova sen.

Kommentarer
Postat av: Åsa

ja ush vad jobbigt det är med pengar. Jarmo har ju blivit varslad och a-kassan tog över en månad på sig att meddela att några papper saknades så den här månaden har vi bara min föräldrapeng att leva på. Inte kul.

2009-07-29 @ 08:00:20
URL: http://frurissanen.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller med, det är skittråkigt att betala räkningar och se alla pengar som bara flyger iväg från kontot. Man blir ju inte direkt rik på föräldrapenning.

2009-07-29 @ 08:26:48
URL: http://lindaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0