Gräsänka igen

Jaha så var man själv några dagar igen. Fast den här gången är jag hemma hela tiden. Förra gången åkte jag till mamma.
Än så länge är det helt okej att vara själv. Man lär sig ganska snabbt vad man inte ska ge sig på. Och mat får bli något som går ganska snabbt att äta. Tur att Elin älskar makaroner eller spagetti och köttbullar.

Idag åkte vi in till stan för att träffa mormor efter att Daniel åkt iväg imorse. Vi behövde komma hemifrån lite.
Edvin fick äta  riktig mat på stan och det gick väl så där. Stackarn var jättehungrig så han bara skrek. Till slut fick jag i honom några skedar så han lugnade ner sig och han fick sitta i mitt knä. Men mat över hela honom och mina händer. Så det får nog vänta lite till innan han får äta mat på stan igen. Men som sagt man måste ju prova.

Elin och jag har namnsdag imorgon så Elin fick paket av sin underbara mormor. På kappahl fyndade hon massa kläder till Elin så nu har hon fler fina kläder. Sån tur att mina barn har en sån snäll och underbar mormor. Och jag såna underbara föräldrar. Undrar många gånger vad jag skulle göra utan dom.

Imån får det bli en liten tur till stan och handla lite mat inför helgen. Måste lyxa till det lite när vi är själva. :-D

Edvin sover äntligen som han brukar. Igår somnade han vid halv åtta. Sov hela natten till tjugo i sju. Bara vaknat till två gånger men fått nappen och somnat om på sin kudde. Så skönt att äntligen få sova ordentligt. Man märker hur mycket det gör att få sova en natt bara. Än har han inte vaknat ikväll heller.

Nu ska jag gå och slå in paket till min lilla stumpa. Namnsdag måste firas ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0