När kommer sommaren??

Nu är jag så förbannat trött på det här tråkiga vädret. Jag är värdelös på att vara ute om det inte är varmt och sol. Så det blir mest att man är inne hela dagarna. Och med Elin som vill göra saker hela tiden eller titta på filmer från morgon till kväll och Edvin som behöver mat och sova och också gärna blir aktiverad hela tiden.

Så vi har jättekul!!! Verkligen!!! Jag och Elin går inte alls varandra på nerverna efter en dag inne. Så nu är det bara pappa som gäller för Elin. Om man frågar vem hennes bästa vän är så svarar hon Pappa så klart. Jag kommer typ sist. Får påminna henne om mig. Fast jag tar hellre det och hon har en bra relation till sin pappa. Han är ju borta en del så jag är bara glad hon vill vara med honom så mycket. Klart att hon blir trött på mig som hon går hemma med hela dagarna. Så snart blir det nog dagis igen. Om vi får fast vi är hemma båda två och jag har semester.
Edvin gillar också sin pappa. Ler med hela ansiktet så fort han får syn på sin pappa.

Idag trotsade vi regnet för att åka in till stan och handla lite. Köpte skjorta och shorts på Dressman för Daniels presentkort han fick när han fyllde år. Sen åt vi korv som vanligt vid Eko. Elin är stammis där. Hon får gå fram själv och köpa korv. Tycker det är viktigt att hon vågar och kan be om saker och lär sig att handla.

Sen fikade vi på City. Vi har namnsdag idag jag och Elin. Helena heter jag i andra namn.
Så imorse fick Elin tre paket. Ett av mormor med fyra i rad. Och av mig och Daniel. Lego bil och gubbar.
Så i eftermiddags byggde vi ihop bilen och gubbarna. Så ritade jag en väg och parkering. Hon satt faktiskt nästan en timme och lekte. Helt otroligt.

 Många bilar blev det.

Elin har tagit närbild på Bärgarn

Gott med majskrok

Imån ska det äntligen bli lite varmare igen. Så mamma och pappa kommer hit så jag kan klippa gräset och duscha i lugn och ro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0