Örebro

Äntligen hemma efter en rolig men jobbig helg.

I fredags kom min kära bror och hämtade mig och barn med all packning. Gud så mycket saker man behöver ha med sig bara för två nätter. Det är kläder, mat, blöjor, toalettsaker och tusen saker till.
Och då glömde jag så klart en massa. Typ byxor till mig och Elin. Tur att vädret var hyfsat ändå.

Efter en god grillmiddag fick vi barnen i säng så vi kunde spela vårt kortspel vi alltid spelat. Storspelet kallar vi det.

I lördags skulle vi komit iväg vid tio men olika orsaker försenade oss men till slut kom vi iväg. Matstopp i Mariestad på rattugglan för oss allihop och inköp av GODIS!!! Det fanns 600 sorter så man det var nästan svårt att hitta det man tyckte om. :-D

Vid fyra tiden var vi framme på hotellet. Vi hade tänkt åk ner till centrum och spelat minigolf men regnet vräkte ner så vi tog ett dopp i den iskalla poolen. Fy så kallt det var. Elin badade men frös så hon skakade. Det märktes att hon spände sig i vattnet. Så hon blev nog lite rädd när hon hamnade under vattnet hemma för några veckor sen. Så det blir en tur till badhuset snart så hon kommer över det fort.

Efter dusch så gick vi till restaurangen för att äta lite. Jättegod mat som jag till slut fick äta efter att Edvin fått mat och somnat i vagnen. Pygmeätar Elin åt lite av sin mat. Tur att den var billig. Mina älskade föräldrar bjöd på maten. Underbara är dom alltid!!

Sen skulle vi gå till mormor och morfars rum så att Elin kunde somna i sängen när hon kollade på film. Edvin sov så gott i vagnen. Tills vi kom in på rummet. Då tyckte han att sova behöver väl inte jag mer! Så han var vaken en bra stund och Elin somnade inte. Vi spelade Storspelet igen. Jag vann!!!

Tillslut fick jag gå ut med Edvin så han somnade. Så jag och fred gick ner i lobbyn för att kolla lite dator. Men där satt en snorunge och pratade på MSN. Efter en halvtimme fick jag be honom att bli klar snart. Edvin somnade väl vid halv elva och Elin kvart i elva.Då borde de ju sova länge. Men inte ¨då. Flera gånger under natten har han vaknat och bökat och gnällt. Vid tjugo över fem fick han mat och då ville väl inte han somna om. Så jag la han i vagnen och gick ner och satt mig vid datorn halv sex så fred fick sova lite till. Han som skulle upp tidigt och köra och allt.

 Edvin kollar på Nicke Nyfiken

 Edvin sov nästan hela vägen till Örebro. Vaknade bara för matpaus.

 Elin kollar på film i sin nya bärbara DVD som vi köpt. Var perfekt att ha i bilen. Hon satt som ett ljus hela vägen.

 Diskställ på toaletten. vad gör man inte när man måste diska.

Kommentarer
Postat av: Brollan

Du vann ju inte alls storspelet. Det var JAG som gjorde!! Möjligtvis att du fick högst poäng :P

2009-07-13 @ 13:21:52
Postat av: Mia

Jag vann visst!!! När vi spelade på rummet vann jag visst!!!

2009-07-13 @ 17:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0