Så var lugnet över

Jaha så var lugnet förbi och Daniel och Elin är hemma igen. Men skönt att ha min lilla stumpa hemma igen.
Jag och Edvin har haft det underbart hos mormor och blivit ompysslade av min underbara mamma.
Jag längtar efter att få bo i Bollebygd varje gång jag är hemma. Men det förblir en dröm tyvärr.

Hon har haft det så bra och fått njuta av att få all uppmärksamhet. Hon har åkt båt och fiskat. På sitt lilla metspö jag köpte i en leksaksaffär fick hon två abborrar. Hon har badat och plaskat. Så det hade verkligen tur med vädret.

I lördags var de bydag i Hillersboda så Elin och pappa fick åka hölass genom byn. Sen hade farfar gett Elin massa blåbär och sen en egen skål med chips. Och det var ju inte riktigt bra eftersom vi inte låtit henne äta chips innan. Vi vill vänta så länge det går med chips och godis. Och hittils har det gått.
Och det resulterade så klart i att hon på kvällen kräktes på golvet.  Kan ju hoppas att hon inte vill ha chips på ett tag.

Hemma igen visade Elin att hennes härliga humör och utbrott inte är ett minne blott. Krig vid maten som vanligt och härliga diskussioner. Underbart.

Och min sambo är jag inte glad på nu heller.

På lördag är vi bjudna till mina kusiners landställe för att mitt kusinbarn fyller 1 år och vi brukar alltid träffas när min kusin som bor i i Italien är hemma på sommaren.  Men Daniel har massa att göra hemma som han inte fått tummen ut hittils att börja med så han vill inte åka utan säger att han måste greja hemma. Men på söndan går det bra att åka till Mantorp på dragrace. Och det gick bra att åka en långhelg till Falun för att fiska. 
 Och jag kan ju inte köra dit själv så det blir för mycket krångel om vi ska åka med mamma och pappa. Jag vägrar vara till besvär för att jag inte har körkort.

Jag vet att jag är för snäll men jag orkar inte ta diskussionen för jag vet att jag aldrig vinner den. Och det slutar bara med att jag har en sambo som är surare än ättika för något jag borde vara sur för. Så funkar det här.

Ibland undrar jag varför man har en karl för. Vore inte livet mycket enklare utan dessa envisa egoistiska karlar? 

Kan någon ge mig ett bra svar för just nu har jag inget själv.

 Elin och faster Frida på väg ut med båten

 Elins första fisk!

 Det ska börjas i tid!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej, vad synd att ni inte kan komma men hoppas vi kan ses om inte allt för lång tid ändå. Hur mycket är det exakt jag är skyldig för burkarna, kan förstås kolla på hemsidan men om du vet på rak arm så behöver jag ju inte det :-) Kram och sov gott!

2009-07-19 @ 22:40:54
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Caroline

Blev lite orolig när jag läste ditt inlägg precis, såg att du skrev att kalaset är på lördag men det är ju på fredag den 24 juli. Du kanske bara skrev fel dag men tänkte att det är bäst att dubbelkolla så att det inte blivit ett missförstånd... Kram igen och godnatt!

2009-07-19 @ 22:44:36
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh, det vore så roligt :-) Vi kommer att "hänga här" hela dagen, smörgåstårta & tårta vid 13.00 och framåt och sedan korvgrillning på kvällen. Vore toppenkul om ni kan komma!

2009-07-20 @ 21:19:47
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: carita

Tjena nu är jag i Seglora har du tid om jag och Leo kommer och hälsar på någon dag?

2009-07-21 @ 14:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0