Barn gratis någon??

Åh vilken härlig dag vi haft idag....

Dagen började bra med att Elin åt bra med frukost innan dagis och gnällde bara lite när vi gick dit att hon inte orkar. Nu vet hon att hon måste gå till Frille innan hon får sitta på mina axlar. Så det funkar.

När jag hämtat henne på dagis började tjatet. Mamma!! glass, jag är varm......orkar inte gå!!!
Vädret idag har ju minst sagt vart tryckande. Så kvalmigt och äckligt. Varje steg gjorde att svetten rann.

Vi packade och gick ner till stranden. Glömde så klart hennes simkuddar och spann och spade. Och min stol. Men det fick gå bra. Först ville hon inte doppa sig utan sprang mest vid kanten. Sen kom en tjej på dagis och då gick det bättre. De gick ut till bryggan och upp för stegen. Elin hade vatten till armhålan ungefär så det gick bra. Så stod de vid kanten av bryggan och pratade med tjejens mamma, jag satt vid början av bryggan med Edvin.

Rätt som det var så försvann Elin under vattnet. Hon halkade. Som tur var satt ju dom precis där. Men man fattar ju först inte vad som händer. Det gick bra som tur var. Hon fick en liten kallsup bara och efter 1 minut var hon i igen. Då fick hon låna tjejens badring. Så nästa gång får jag inte glömma simkuddar. Är ju lite svårt  att ha full koll när man ska ha Edvin också. Mycket att hålla reda på.
Solen gick i moln så Elin frös så vi gick hem. Då kom solen så klart tillbaka och jäklar så tungt i luften det var. Svettades som en övergödd padda.

Och Elin tjatade om film, glass, mat, tv, bada och allt möjligt. jobbigast är att hon frågar flera gånger fast hon får samma svar. Då blir jag irriterad till slut. Är väl dumt kanske men jag orkar inte med tjatet.
Så vi hade några härliga duster. Precis vad jag behövde i värmen.

Trodde det skulle börja regna och åska men det gick runt oss. Så jag tippade upp vatten i Elins andra pool så hon fick plaska lite. Sen åkte båda barnen i badkaret innan det var dags för sängen.

Nästa vecka ska det bli regn och lite svalare väder. Riktigt skönt faktiskt. Man orkar ingenting i den här värmen och Edvin är helt prickig av värmeutslag. Vi tänkte åka till Skara Sommarland på lördag men så klart visar dom regn då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0