Jag vill vara rik!

Sitter och plågar mig själv och kollar på hus jag vill bygga.



Här har ni mitt drömhus! Fast det ska vara rött med vita knutar. Tur att det är gratis att drömma lite. Vi skulle förmodligen inte att råd ändå. Men mankan ju inte låta bli att undra. Hur har alla råd? Lägger de inte pengar på annat eller tjänar alla andra så bra.

Nu när man är mammaledig blir man ju inte rik på mer än kärlek.

Nog drömt för idag. Tillbaka till hårda verkligeheten. Elin sover så oroligt. Hon vaknar vid elva tolv och gnäller och gråter. Frågar man vad det är så vet hon inte. Ibland är det för att hon är törstig. Igår natt så blåste det. Så hon är inte riktigt vaken och somnar om så fort man kommer in.
Hoppas det går över snart.

Imån blir det lekborgen med Karin och Eliva. Ska ju bli så härligt väder. Eller inte!

Idag har vi har en mysig dag med Annah och Alva på besök. Annah hittade mig på Familjeliv för snart ett år sen och vi fann varandra direkt. Är som vi känt varandra hela livet. Underbart med såna vänner. Man blir varm i kroppen när man tänker på vilka härliga vänner man har.

Jag har inte så stor umgängeskrets. Man blir ganska ensam här ute och när man får familj så finns inte tiden heller. Men jag har några riktigt nära vänner som jag värdesätter väldigt högt. Hellre några få riktiga vänner än massa ytliga känner jag.
Så puss på, jag tror ni vet vilka ni är.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja jag undrar också hur alla har råd. Antingen tjänar de väl bra eller så är de kanske skuldsatta över öronen.

Men vi andra får väl fortsätta att drömma istället. :)

2009-06-12 @ 08:54:22
URL: http://frurissanen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Alltid vänner...

2009-06-12 @ 12:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0