Tillbaka igen!

Nu är jag tillbaka i den här bloggen. Får leva med att den kan se lite tråkig ut men den andra var så krånglig med korten. Är man inget datageni så funkar den här.

Igår hade vi en härlig morgon jag och Elin. Först sov lilleman till halv nio. Somnade om efter maten vid halv sju. Och Elin som vägrat somna kvällen innan fick inte gå till dagis. Hon sov till halv tio. Så skönt så. Hon vaknade och var så gnällig. Ville inte äta och bara gnällde. Sen sa hon flera gånger att hon bajsat. Men kom inget. Så gick jag ner till tvättstugan och hör henne ta i för kung och fosterland och sen börja gallskrika. Så hård i magen hon var. Hade inte gjort något på tre dar så det var ju inte så konstigt. Hon hade faktiskt två dar i rad försökt göra det på toaletten men det kom bara en liten plutt. Gissar att hon inte vågade ta i riktigt.

Efter det var hon sitt vanliga glada jag igen. Vad det måste ha påverkat henne. Stackars lilla stumpan.
Eftersom hon är hostig och vädret var varmt fick hon bara lite vatten i en burk att leka med. Blåste lite kallt också.

Edvin har också börjat rossla och hosta stackars. Låter så hemskt. Ingen feber som tur är.

Vi roade oss med att ta lite kort. Elin är riktigt duktig på att ta kort.

 Detta har Elin tagit på Edvin.

 Inte ofta man får kort på mig och Edvin. Tur att Elin är så duktig. :-D

 Han ser lite sur ut.

 Elin älskar att måla gubbar. Den här gången målade hon familjen.

Igår när Daniel kom hem så hämtade vi min nya vagn på posten. Satte så klart ihop den med en gång. Kunde ju inte vänta ju. Så idag var jag ju tvungen att riktigt testa den.
Edvin somnade som en stock när vi gick hem från dagis. Så bra betyg.
Efter dagis åkte vi in till stan för att köpa present till Ronja.
Vagnen är super i affärer. Man svänger lätt runt alla trånga hörn. Lite dumt bara att den är ganska bred vifd bakdäcken.
Varukorgen är stor så man får plats med mycket. Sufletten går bara att ta ner och upp med båda händerna. Det är riktigt dumt. Men annars är första intrycket att jag älskar den!! När jag får på sittdelen som är supersnygg i färgen kommer det bara bli bättre och Edvin kommer nog bli nöjd när han får se allt. Nyfiken i en strut.

Imån är det dags för BVC och första sprutan. Får väl se om han får den nu när han hostar och rosslar så. Men ska bli kul att se hur mycket han gått upp. Känns som han växer massor men kläderna är lika stora ännu.

Stor grattis till Ronja som fyller 4år idag. Tänkt så fort tiden går. Känns som igår jag satt i kassan och Jessica stod i kön och pekade på sin mage. Ville bara springa upp från kassan och krama henne då. Så det var bara att springa hem till gubben och säga att nu kör vi också. Lite tidigare än tänkt men vi lyckades precis få samma år.

Kommentarer
Postat av: Carita

Tänk att de små är så duktiga på att ta kort. Leo älskar att fota tur att det går och radera dem. Tänk om det hade varit en hederlig gamal kamera från våran tid, då hade det blivit dyrt ;)



Ja det är jobbigt när de får hosta de små. Leo har bara haft krupp en gång och det var inget trevligt. Jag har altid Ventolin hemma för säkerhets skull. Denna natt har tillbringats sittandes i soffan så lite sliten blir man. Man blir så trött på grund av att man oroar sig så mycket också (i alla fall jag) Nu längtar jag till Juli för då ska vi se till att träffas både med barn och utan, eller hur?

Kram

2009-06-04 @ 08:58:30
URL: http://carita.travtranaresoderberg.se
Postat av: Jessica

Äntligen tillbaka så man lätt kan skriva en komentar.



Ja tiden går så fort, vi hade det super mysigt i går på kalaset fast hon längtar mest till söndag. ses kram

2009-06-04 @ 15:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0