Lite sömn

Jag som tyckte att det var så lätt första dagarna har nu fått igen.
Edvin vaknar vid tolv-ett och äter. Jag tror ju hela tiden att han ska vakna tidigare så jag brukar inte lägga mig innan det. I början somnade han med en gång men inte de senaste dagarna. Nu är han vaken och skriker och bråkar till två halv tre. Han är lite hård i magen men det ha blivit bättre med olja och sempers magdroppar. Han ligger och sparkar och tar i när han äter. Så när han somnat tror jag då vaknar han igen inom några minuter. Lägger jag honom i sängen så kan han ibland somna efter en stund men jag får gå in flera gånger och ge honom nappen.



Sen brukar han vakna vid fyra tiden eller som idag halv sex. Då var vi hur pigga som helst. Inte mycket att göra åt när det är ljust ute. La honom i babysitterna så jag kunde diska flaskan. Då får han hicka så nästan all mat kom upp i en kaskad. Genom näsan också. Han blev alldeles förskräckt själv stackarns.
Så inatt var ingen höjdare. Hoppas det går över snart.

Hoppas att jag snart kan få honom att somna om med en gång. Han blir så trött själv  och till slut somnar han ju men över två timmar är lite väl länge.

Idag har vi gått tipspromenad. Härligt att komma ut lite det blir så lite nu när det är blött och kallt ute.
Jag längtar efter våren så jag kan ta med mig Elin till en lekplats och bara sitta och njuta i solen med Edvin.

Ikväll blir det söndagslyx. TACOS! Mums!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

låter overkligt jobbigt... man behöver sin sömn om man skall orka två barn



skall du ta med lille edvin till ullared......eller är han hemma med sin pappa.

2009-03-15 @ 20:28:34
Postat av: Mia

Edvin får vara hemma med pappa och storasyster.

2009-03-15 @ 22:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0