Mysdag med Elin

Idag har jag och Elin haft mysdag på stan. Vi tog bussen in vid tio. Får ju bli så när körkortet fattas. Men i år ska jag ha det!!
Först gick vi till Mcdonalds för lite tidig lunch. Lilla stumpan åt knappt någon frukost som vanligt.
Sen hämtade vi biljetterna till bion Pettson och Findus och hade en timme att slå ihjäl, Men hur lätt är det när alla butiker är stängda?? Så det fick bli att sitta på biografen och vänta.
Elin var väldigt förväntansfull. Vart är bion?? Och vi skulle ju köpa popcorn. Så hon frågade var 10 sekund när vi skulle köpa popcorn.

Jag hade bokat längst bak längst ut för att kunna smita ut lätt om hon inte ville eller blev rädd för höga ljudet. Hon höll för öronen under reklamen men sen gick det bra. Och så länge hon hade popcorn att äta satt hon still. Sen blev det lite värre men hon klarade sig hela filmen utan att vilja gå därifrån. Jag däremot lyckades somna till och från andra halvan av filmen. Lite pinsamt. Blev så trött där i mörkret med Elin i knät.

Sen åkte vi till Knalleland och kollade lite innan vi handlade mjölk och åkte hem. Riktigt mysigt.
Elin somnade som en stock på bussen hen. Fick bära henne hem.

Edvin tyckte inte att pappa skulle ha så jobbigt så han sov länge i vagnen. Fick väcka honom för att äta. Blir så dumt när det går för många timmar mellan. Han äter så ofta på kvällen då. Nu sover han och borde vakna inom en timme för att äta lite och sen dra upp mig vid fem imån. Roligt roligt. Hoppas han chockar mig och sover längre eller somnar om efter maten.

Elin hoppas jag också sover längre. Imorse kom hon upp vid strax efter sju. Hon är så förkyld så hon borde sova längre. Och Edvin han nyser och rosslar. Hoppas inte han blir riktigt förkyld bara.

Bara två dagar kvar sen är jag hemma helt själv med båda barnen och ska få Elin till dagis i tid och sen hämta. Får se hur detta ska gå med mattider och allt.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Låter som att du och Elin hade en jättemysig dag.

2009-03-31 @ 07:52:41
URL: http://frurissanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0