Stora Killen

Idag var BVC på hembesök. Elin tog emot i hallen och berättade att hon hette Elin, edvin svoer därinne och att där är katten. Sen gick munnen i ett. Så blyg är hon inte längre. Nu pratar hon med allt och alla.

Gick igenom lite vanliga frågor och fick nån bok. Sen vägde vi Edvin som så klart låg och sov så jag fick väcka honom. Kissade så klart på vågen men den här gången var jag med och la en handduk över. Han vägde 4190 så redan över   4 kg. Känns skönt att han ökar i vikt. Då vet man att han får i sig bra med mat.

Igår var vi och köpte torktumlare som jag så klart var tvungen att testa när vi kom hem. Och idag har Daniel satt upp bänkskivan jämte och ny diskho. Så snart har jag en ny tvättstuga. Jätteskönt att få den färdigt.

Elin är så snäll och go mot sin lillebror. Man blir alldeles varm i kroppen när man ser dom. Han blir lugn och ligger och tittar på henne när hon pratar med honom. "Hej lille vän" säger hon. Så klappar hon honom lite förstiktigt på handen eller huvudet.

På måndag ska jag åka till mitt favoritställe. ULLARED!!!
Ska bli kul att köpa grejer till barnen. Kanske hittar något kul till mig också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0