Krångel med datorn

Har krångel med datorn. Blir nedkopplad från internet hela tiden. Väldigt irriterande.

Helgen som var körde vi vertikalskärare över hela gräsmattan och krattade sen upp alla mossa som revs upp. Kändes i kroppen dan efter. På kvällen grillade vi revben som blev så jäkla goda. Tur att man har en karl som kan grilla. :-D

I söndags småfixade vi lite hemma bara. Vädret var ju så där så det var skönt att vara inne och ta det lugnt.

Igår fick Elin äntligen träffa sin älsklings mormor och morbror. Hon tjatar jämt om att hon väntar på mormor och fredde. De fick vara barnvakt medans jag och Daniel var på banken.

Idag har Daniel vart hemma med barnen och jag vart på schemakurs på Handels. Alltid lika roligt att vara där och få lära sig lite nya saker och tjöta. Man får otroligt mycket i utbyte med att vara fackligt aktiv. Man träffar mycket roligt folk och får lära sig massor. Och för varje sak man lär sig och vågar ta tag i saker så växer man som människa.

Sen var det möte på jobbet med fackklubben. Gick väl också ganska bra.
Fick present till Edvin,

När jag fick Elin hade jag precis bråkat lite på jobbet med chefen och många gick och snackade skit bakom ryggen. För att jag ville få ett fast schema och hade åsikter.
Så när hon föddes var det ingen som ville samla ihop något till mig. Vi samlar alltid ihop och köper något till den som fyller jämt eller fått barn. Jag kräver inget men tycker att principen att man skiter i en person för att den har åsikter som de inte delar är rätt barnslig.  Så jag hade väl inte riktigt förväntat mig något nu heller men trodde att det var bättre på jobbet. Har känts så. Men ack så jag bedrog mig. 10 stycken hade lagt pengar. Några hade sagt Nä vi vill inte. Och jag vet vilka det är. Känns så jäkla tråkigt bara att det aldrig ändras.

Så jag hoppas att jag kan hitta något annat sen. För jag kommer bli ett psykfall om jag måste vara kvar där fler år till.

Imån är det dags för Edvins första läkarbesök. Får se vad de säger om att han är så stel i ena sidan. Ska få en remiss ju till barnsjukgymnast så han blir mjukare i vänster sida.

Dags att hänga tvätt. Och sen sova. Edvin sover så länge nu. Han äter vid halv sju och sen sover han till fem tiden. Jätteskönt!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men att vuxna människor kan med att bete sig så. Trött blir man. Hoppas att det går bra på läkarbesöket idag. Kram

2009-05-06 @ 07:29:51
URL: http://frurissanen.blogg.sen
Postat av: Jessica

Både Ronja och Vincent var såna i nacken. Ronja var extremt hon ville absolut inte vrida huvudet till höger. men det gick över av sig själv. Dom tjatar om att man skall träna och bara prata till dom på den dåliga sidan, och det är väl bra men man behöver inte göra nån stor sak av det. Vincent blev bättre redan efter 4 månader, Ronja tog det betydligt längre tid för. Men som sagt dom bara helt plötsligt börja vrida på nacken och inga menn. Och då var dom helt ommöjliga med nacken till höger. Så edvin fixar säkert till detta själv sen oxå.

2009-05-06 @ 08:07:58
Postat av: Ida

Fy vilka trista kollegor! Hoppas verkligen du slipper jobba mer där!

2009-05-08 @ 15:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0