Utbrott!

Åh vilken härlig dag idag!!

Först så börjar dagen med regn. Bara det gör vem som helst på dåligt humör. Iväg med unge och barnvagn under paraply till bvc för läkarbesöket. Edvin klarade sin besiktning utan anmärkning. Han vred på hans huvud och sa bara att det är nog bra att vi får komma till en sjukgymnast., Och naveln börjar äntligen läka nu. Skulle pilla med en tops så försvann den säkert men den ville inte. Så kanske vi får bränna en gång till. Ska dit imån på mammagrupp så jag kan ju fråga då.

Så klart kissade han två gånger. Bra fart på de där små...

Sen åkte vi hem igen i det fina vädret. När vi kom hem så klarnade det så klart upp och blev fint väder. Men då orkade jag inte gå ut och edvin sov i sin säng.

Sen lagade jag lasagne och vi skulle äta. Så klart blev Edvin också hungrig då så jag fick ställa min mat och ge han först. Elin är inne i en period att hon inte kan. Tror det har att göra med att Edvin kommit så vill hon också vara bebis och kan inte göra saker. Hon kunde inte äta för det var varmt och sen ville hon inte. När jag sa åt henne att gå från bordet så ville hon äta helt plötsligt igen men åt knappt ändå.
Så till slut tog jag hennes mat. Det blev för mycket för en trött och trotsig Elin. Hon började gallskrika. Fick tillbaka maten men satt bara och snyftade och gnällde. Men ville äta men hon kunde ju inte.
Så till slut tog jag in henne på hennes rum. Och där la hon sig i sängenoch grät så hon hulkade. Då känner man sig lyckad som mamma. Fick sin nassegris och somnade som en stock.

Härligt det är när det blir så. Och alltid när man är själv hemma.
Vi åkte och handlade när Daniel kom hem och köpte glass så då blev vi glada igen.

Har felanmält telefonen idag så snart ska mitt internet funka som vanligt igen.

Imån är det mammagrupp och cirkus. Ska bli kul att se om Elin kan sitta still och om hon tycker att det är kul.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Sån blev Neo också när Nova föddes. 4 år och plötsligt kunde han inte äta eller klä på sig själv.

2009-05-07 @ 11:30:12
URL: http://frurissanen.blogg.sen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0