Fynd Fynd!!!

Igår var jag så duktig. Gick först efter jag lämnat Elin till macken för att skicka paket. Sen gick jag hem igen för att ge Edvin gröt. Sen ringde Linda och frågade om jag skulle med på promenad. Så vi gick Stora vägen bort till dagis och hämtade Elin sen hem igen. Stel som en pinne var jag på kvällen. Skulle ju så klart strechat lite efteråt. Men så skönt att få gå. Och när man är två och pratar går ju tiden så fort också. Är så skönt att äntligen träffat lite folk här ute.

Fy vilket tråkigt väder idag.
Jag blir så uttråkad av att bara vara hemma så idag fick det bli en tur till stan.
Tog bussen till dagis för att hämta Elin. Då hade jag sån tur att hon redan satt på bussen för de hade vart i Viskafors och kollat på teater. Så jag behövde inte gå av för att hämta Elin. Perfekt.

Först gick vi till lekborgen. Vi var helt själva där så Elin tyckte inte det var så jättekul. Sen åt vi korv vid EKO. En tur in på EKO för att kolla julklappar. Köpte en spelande telefon till Edvin han ska få. Precis lagom högt ljud var det också.

Min kära far fyllde år igår och min kära bror fyller idag. Så min bror och min kära mor kom in till stan för att fika med oss. Elin blev så klart jätteglad. Hon är på hemskt humör ibland. Vill inte och gapar och skriker.

Vi gick lite i affärer och jag gjorde nog årets fynd. Var inne på Intersport och gick förbi skorna. På ett reabord stod vinterstövlar. Elin ville så klart inte prova och fick ett härligt utbrott i affären men jag köpte ett par ändå.



Ett par 8848 vinterkängor! ordinarie pris 600 och nu 250. När jag kom fram till kassan gick de in för 200 så jag fick ju dom för det. Så 400 i rabatt. Det kallar jag fynd!

Jag är inte speciellt märkesfixerad men man vet ju att oftast är det ju mycket bättre kvalitet på märkesgrejjerna. Men min plånbok tillåter inga vinterskor för 600. Overallen till kostar inte mer än 1000!!
Så det är så kul när man kan fynda saker man inte har råd med annars.

Nu ska jag börja slå in julklappar och Elin födelsedagspaket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0