KALAS!

Usch veckorna går så fort jag hinner inte skriva alls så mycket som jag vill. Och denna veckan var fullt upp hela tiden känns det som.

I torsdags var vi som vanligt på öppna förskolan i Svaneholm och träffade de goa mammorna och barnen. Jag är superglad att jag äntligen träffat mammor att umgås med. Och att Edvin kommer ha jämnåriga kompisar när vi träffas sen. Önskar så att jag hade haft det till Elin också. Hon leker ju bra med de lite mindre barnen ändå men hon skulle behöva någon mer jämnårig att leka med. Men det kommer väl mer naturligt när hon börjar lekis sen.

I fredags var vi hemma hos en av mammorna på fika. Fullt kaos med barn som hade starka viljor och ville ha samma leksaker. Men det var väldigt trevligt.

Igår stod jag på Stora Torget i borås ett par timmat och bjöd på glögg i Handels tält och uppmanade folk att betala med kort när de handlar. Pågår en tävling just om att enbart betla med kort och inte göra några kontantuttag i automaten. Sen åkte jag och handlade mat. Så underbart att kunna åka iväg och fixa saker själv. :-D

Idag är det dags för kalas. Min lilla stumpa fyller 4 år nästa söndag så idag får släkten komma på kalas. Det blir tacopaj och Quiche Lorreinepaj. Mums.

Imorse var jag nog trött. KOmmer inte ihåg vilken tid jag gick upp och satte mig med Edvin i fåtöljen men vaknade kvart i sju av att lampan tänds. Och edvin sov till kvar över sju i mitt knä efter det ändå. Skönt så nu känner jag mig ganska pigg.

Snart blir det frukost och tända första ljuset, sen tipspromenad innan jag och Edvin åker in till stan och hämtar Elins tårta. Så full fart idag.

Skriver mer ikväll.

 Elin hittade min mascara. Innan jag fattade vad hon hade i ansiktet...

 Tur det finns mycket skönhet på insidan.

 Hon gjorde en grimas precis innan jag tog. Så blev det så tokigt kort. Der rätt roligt ut

 sitter på öppna förskolan och sjunger

Kommentarer
Postat av: // K :-)

hoppas att er söta sessa är nöjd med sitt kalasande (och även du nöjd hoppas jag!).



Må gott tills vi hörs o ses igen :) Kram



2009-11-29 @ 23:08:28
URL: http://kschokladask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0