Ny vecka igen

Så var veckan över och ännu en vecka närmare jul. Jag som älskar julen med all god mat, snö och tända ljus. Man får ge paket och få paket. Jag skulle aldrig klara en jul utan att få ge mina nära fina paket. Se minen när de öppnar och blir så glada över vad de får.
Förra året fattade ju Elin vad det gick ut på. Hon hann knappt se vad det var i så skulle hon öppna nästa. I år har hon fattat att man måste önska sig. Så ofta säger hon att hon tänker på vad hon önskar sig.

Just nu är det bara hästar i hennes huvud. Så hon önskar sig en barbiehäst. Och det ska hon väl få. Tänkte köpa en käpphäst till henne också. Idag lekte hon hästhoppning i källaren och hoppade över skor. Vilken energi!!!

Sen önskar hon sig en Rorri Racerbana. Men den kostar ju inte mer än va 700 kronor så det blir inget med det.

Man skulle ha mer pengar så man kunde köpa det hon verkligen önskade sig. Tur att man vet att hon blir glad ändå.

I fredags var vi en tur till Allum. Riktigt trevligt köpcentrum med gratis toaletter. Annnars går det ju lite pengar varje gång. Rena och snygga var dom också. Elin visade sig på sitt bästa humör trots att fredde och mormor var med. Ibland är ens barn gratis. Tur att de är ovärderliga resten av tiden.

Igår var vi på Hem&Villa mässa i göteborg. Fanns väl tyvärr inte så mycket roligt att titta på. Vi gick och drömde om att bygga nytt hus. Så för skojs skull frågade vi vad det skulle kosta då.
Färdigt hus på grund skulle inte gå på mer än 2,6 miljoner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så det får stanna vid en dröm. Jag vill göra mer än att betala för att bo. Så vi får hoppas på storvinst på hästarna istället.

Men visst är huset underbart!

Jag kan se mig själv sitta på verandan en sommarkväll och njuta av att se mina barn springa omkring på gräsmattan.

Sen stannade vi i Bollebygd för god middag. Och Daniel var glad för han kunde dricka öl till maten och en whisky till kaffet. :-D

Idag var det tipspromenad. 10 rätt till mig och 8 till Daniel. Sen har vi vart så duktiga och städat hela huset. dammat, dammsugit och tvättat golven. Så nu är jag trött.

Hoppas Edvin sover bra inatt. Han är snorig och hostar lite. Vi sitta uppe med honom en del natten till idag. Han låter så hes när han hostar så jag skulle ringa sjukvårdsupplysning och kolla hur falsk krupp är för en sån liten om det nu skulle bli det. Men det gick inte att komma fram. Han somnade om gott som tur var och jag fick sova några timmar. Hoppas på samma inatt.




Kommentarer
Postat av: Ida

Vilket underbart hus!!!

Och så kul att gå på Hem&Villamässan...funderade på det själv, men jag hade inte tid...

Låter som att ni har haft en fin helg!

Kram på er och krya på Edvin!

2009-11-09 @ 10:14:27
URL: http://idaide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0