Stolt över mig själv faktiskt!

Så var det redan helgen snart slut och ännu en vecka närmare jul.

I fredags var vi och vaccinerade katten. Så skönt det var att kunna hämta bilen och katten och köra dit själv. Inte hålla på att byta tider och pyssla. Fast det var lite pyssligt att krångla sig in till Blå Stjärnan med unge på armen och kattbur att bära på.
Men det gick bra och katten var som vanligt lugn som en filbunke hos veterinären och skrek högt i bilen hela tiden.

Nä vi hämtat daniel åkte vi hem och fixade lite innan jag åkte och hämtade pizza. Gott. Elin ville ha hamburgare så det fick hon väl då. Men när hon fick den framför sig började hon krångla och ville äta bara bröd. Hon kan krångla med maten men vägrar hon att äta helt brukar hon vara sjuk. Och ja mycket riktigt 37,9 o feber. Så det blev några skedar fil och sen soffan.

Så typiskt när hon var bjuden på kalas igår på Kaskad.
Men på morgonen var feber borta och tempen nere på 36,7 igen. Så efter myclet velande bestämde vi oss för att hon fick åka och bada på kalaset ändå. Lite snuva har väl alla idag så vi tänkte att det är nog ingen fara. Hon hade jättekul så det kändes bra.

Vi åt Mcdonalds innan vi åkte hem för att inte bli tokhungriga så fort vi kom hem så vi kunde grilla lite senare. Man blir så slö efter man badat så vi var orkade ingenting när vi kom hem.

Vi grillade och Elin ville så klart inte äta igen. Hade köpt ICAs egna potatisgratäng man bara lägger i en form och in i ugnen. Ucsh! Den var inte alls god. Smakade lite syrligt. Så det var en stor besvikelse.
Vi fick i Elin några små köttbitar sen ville hon gå och lägga sig sa hon.
Hon kollade Simpsons som vanligt och borstade tänderna sen. Så skulle pappa lägga henne i sängen. Han försökte få henne att snyta sig först för hon hostade lite för att hon var snuvig.

Då började hon snörvla och hosta och blev ledsen. Och ju mer hon drog in ju mer hostade hon och till slut kom all mat i magen upp i sängen.
Stackars lilla stumpan blev ju så klart rädd. Andra gången hon spyr så där. Och ju mer hon hostade och skrek och drog in ju mer kom ju upp.

Så det var bara att ställa henne i duschen och få henne att lugna ner sig. Så klart vaknade Edvin av hennes skrik. Rulla ihop lakanet och så klart hade plastade frottén flyttat på sig så det mesta kom på madrassen. Det var blött hela vägen igenom till resårmadrassen. Så ut med hela sängen på altanen och lägga en madrass på golvet hon kunde sova på.

Fick lägga lakanet i blöt så jag kunde torka bort så mycket som möjligt. Och jäklar jag är stolt över mig själv. När jag var liten kunde jag inte höra eller se någon spy så trodde jag att jag skulle spy också, mamma har fått sitta många gånger med mig på toan efter jag sett någon på tv spy. Min största skräck i livet har alltid varit att jag själv eller någon jag ser eller hör spyr.
Bara tanken att behöva torka upp gav mig rysningar.

Men igår gjorde jag det utan problem. Visst det var ju inte roligt men jag klarade det utan att få panik. Lite skakig bara men det blir man nog av hela situationen.

Efter hon duschat och lugnat ner sig och slutat skaka så var allt bra igen. Hon åt några skedar fil och drack lite mjölk och sen somnade hon på sin madrass. Men när vi skulle lägga oss vaknade hon och ville inte sova där. Så inatt har hon sovit mellan oss. Trodde jag skulle ha armar och ben över hela mig men det verkar som hon mest legat på Daniels sida.

Så idag blir det en tur till Ikea och köpa ny madrass. Vet inte hur jag ska få madrassen ren och fräch igen.
Någon som har tips hur man får plastad frotté att hålla sig på plats under lakanet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0