Tiden rusar mot jul

Så var vi en vecka närmare jul. Man tycker att man har massa tid med helger brukar vara fulla av aktiviteter.

I söndags var det kalas i Bollebygd för min lilla bror som nu börjar bli stor och pappa osm börjar bli gammal. :-D
Äntligen har min bror träffat en tjej också. Trevlig med ett väldans vacker namn. Maria.... och håller på med hästar. Kan ju inte bli annat än super då. Är så roligt att han träffat någon. Så jag har lite större hopp om att bli faster i framtiden.



Massa paket och god mat. Fredrik hade slått på stort och bränt ut två skivor till pappa. fattar inte hur han hade råd! Så klart fick han en riktig present också. Bio och middag.


Mamma med sina glada barn

Igår var vi hemma hela dan efter dagis. Edvin sov hela förmiddan och fick äta gröt på dagis. Idag verkar han sova länge också. Klart att man är trött om man inte sover på natten. Skitunge!!

Hur får man honom att inte vara så mammig? Om daniel tar upp honom på kvällen när han vaknar så somnar han inte om. Han vaknar bara för att det inte är jag. Så fort han ser mig och får komma till så somnar han om.
Visst är det mysigt att han är mammig och vill kramas med mig men jag får inte göra nånting. Han står och hänger i byxorna och skriker.
Så min lille gubbe har en väldigt lång separationsfas verkar det som.

Idag blir det en tur in till stan för att fylla på i kylen. Tycker man handlar jämt! Och inget roligt har man att laga hemma heller. Jag hatar att laga matm tycker det är så tråkigt. Och så ska man komma på vad man ska göra och så ska man ha det hemma. Och så Elin som skulle kunna leva på spagetti och köttbullar.

Så någon som har några bra tips på snabb och enkel vardagsmat?

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tassar förbi o tipsar dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig (jätteskoj) att jag nu startat en ny spännande tävling:



http://uj76.blogspot.com/2009/11/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_17.html



..med chans att vinna ett presentkort från en finfin barnbutik, kika gärna in o delta i den oxå =)

2009-11-17 @ 13:40:09
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: //K :-)

haha, DU är ju för underbar ;)

2009-11-17 @ 23:16:24
URL: http://kschokladask.blogg.se/
Postat av: Carita

Självklart kan jag bjuda på den men du klarar lätt att göra en själv.

6 hönökakor

4dl hårt vispad grädde

4dl majonäs

2 burkar avrunnen tonfisk

2 knippen med hackad dill

Sedan är det bara att garnera med det man vill. Själv gillar jag att ha kiwi på också men det ville inte de övriga denna gång.

Vill man bara ha en halv så går det superbra med tre hönökakor på varandra.



och du ska självklart få köra häst om du kommer på besök..

Kram

2009-11-20 @ 17:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0