Trött Trött Trött

Fy vad tiden drar iväg. Hinner ingenting tycker jag. Borde göra massa saker men orkar aldrig börja eller hinner inte. När Elin är på dagis hinner jag ju knappt hem innan jag måste gå och hämta henne igen.

I tisdags gick jag till Viskafors och BVC när jag lämnat Elin på dagis. Trodde jag hade tid för Edvin men se det var dan efter. Men jag fick ju en promenad på ca 5 km alla fall.

Så i onsdags gick jag igen. Skönt att gå faktiskt. Mitt lilla energiknippe hade gått upp lite för lite. Nu väger han 8310 och är 71 lång. Hans kurva hade dalat lite så nu ligger han en kurva under normala. och han äter ju ändå mycket mat. Men så som han rör sig gör han av med mer än han får i sig.
Så nu får vi ge han smör i maten och olja i vällingen. Har börjat att dryga ut vällingen med 12 månaders fullkornsvälling. Tänkte att han kunde sova bättre då. Men icke då.

Han vaknar nästan alltid vid elva. Ibland vaknar han även vid nio. Sen vaknar han ofta flera gånger under natten. Alvedon hjälper inte. Bara ge han nappen hjälper inte. Utan det är bara att ta upp honom så somnar han om men det går inte att lägga ner honom med en gång. Nä då vaknar han och skriker högt.

Så vi går och sätter oss i fåtöljen i vardagsrummet. Då kan jag också vila lite. Några gånger har jag somnat och så har vi suttit där och sovit någon timme. Inatt höll jag på att skjuta mig ett tag. halv fyra fick jag sova vidare i min säng. Innan dess hade han hållt på att vakna flera gånger. När jag trodde att han sov vaknade han flera gånger.

Min tröst är att det kommer att gå över någon gång. Bara att hoppas att den kommer snart.

Edvin reser sig upp mot allt!!! Och nu står han till och med och håller sig med en hand ibland också. Några sekunder släpper han och står utan stöd. Så snart står han nog utan stöd och sen går han väl.
Tror han kommer bli så mycket nöjdare då.

Igår när Daniel kom hem åkte och jag lagt Edvin tog jag bilen och handlade själv. Vilken lyx det var. Hittade en gammal skiva med 666. Åh vilken nostalgi! Vad man dansat till dom låtarna. Oj Oj oj

Imån blir det en tur till Allum. Har aldrig varit där så det ska bli kul. Hämta upp mamma på vägen också. Om hon vågar åka med mig. Hon har ju faktiskt inte åkt med mig på flera år.





MIn söta lilla unge!



Min goa stora unge!




Kommentarer
Postat av: Carita

Vilka trollungar du har :)



Ger du även olja i kvällsvällingen? För du vet väl att olja innehåller energi och piggar upp. Vi ger olja till de hästar som behöver lite extra "krut" och det funkar kan jag säga.



Kram!

2009-11-06 @ 08:23:18
Postat av: Jessic

jAG TYCKER ATT DU SKALL PRÖVA VÄLLING ÄVEN OM HAN INTE ÄR HUNGRIG SOM DU SÄGER. SEN MÅSTE DU NOG TUFFA TILL DIG OCH INTE LÅTA HAN VINNA. JAG VET ATT HAN SKRIKER OCH SKRIKER MEN TROR DU HAN KLARAR ATT SKRIKA SÅ EB HEL VECKA? SÄTT PÅ LITE GO MUSIK OCH MASSERA HAN, VAD SOM HELST MEN DIN STACKARE DU KAN INTE HA DET SÅ HÄR OCH HAN MÅSTE JU OXÅ VAR JÄTTE TRÖTT DEN LILLE.. jAG KAN TA HAN TVÅ NÄTTER HAHA



VAR DET KUL PÅ ALLUM?

2009-11-07 @ 07:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0