Barnfri natt och bio

Igår var vi och lämnade Elin och Edvin i Bollebygd. Jag hade riskettan på körskolan idag så de skulle sova där. Vi grillade gott som vanligt.
Edvin bråkade och ville inte sova på hela eftermiddan. Bara skrek och vägrade. Man blir rätt tokig när han är supertrött men vägrar att somna. Sen kan han somna när jag bär honom men så fort jag lägger ner honom i sängen så vaknar han och skriker igen.

Ibland måste jag lägga ner han och ur rummet och slita mig i håret eller nåt för att avreagera mig. Man känner sig som värsta dåliga mamman när man måste göra så men jag vet att jag inte är ensam.

När han äntligen somnat efter kvällsvälling, matvraket är nästan 280 ml välling till kvällsmat  somnade han utan problem.

Jag och Daniel åkte in till stan för att gå på bio. Public Enemies. Riktigt bra film med ett lite märkligt slut men väldigt bra. Så se den!

Sen fick jag en hel natts sömn medans mamma hade en Edvin som vaknade vid halv elva och vägrade somna om innan halv ett. Sen sov han till tjugo i sju. Och en Elin som ramlade ur sängen och sen ropade efter morfar och sen ville bli kliad på ryggen.

Idag var det risketta. 3 timmar på körskolan och få reda på att jag inte ska dricka och köra bil. Och hur trötthet påverkar mig. Kör inte om du är väldigt trött. Ehh hur funkar det för småbarnsföräldrar??

Kände mig lite gammal när en kille hade den briljanta lösningen på om en kompis vill sätta sig i bilen och köra och han inte lyssnar. Man super honom under bordet så han däckar. SMART!!!!

Så nu är det bara att invänta uppkörning och uppskrivning. Och kanske börja plugga och finputsa lite körning. Men eftersom jag är bäst så kommer jag ju klara det på första. :-D

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ny tävling hos Tant:



http://uj76.blogspot.com/2009/09/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_28.html



..med chans att vinna 1 presentkort värt 400kr från en finfin barnbutik! Kika gärna in o ha en fortsatt braig kväll =) Kram

2009-09-28 @ 22:12:31
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: jessica

Snart har du ditt körkort och kan komma till Bollebygd så ofta du vill :) KRAM

2009-09-29 @ 17:02:19
Postat av: Jennie

Klart du kommer!! All lycka till gumman, och ja, vi kan väl ses med kidsen nån da!

kram jennie

2009-10-01 @ 09:16:23
URL: http://jennissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0