JIPPI!!

Så var man godkänd på halkkörningen!!!
Var faktiskt lite nervös och skakig imorse. Men så efter ett fikastopp på Rasta I ulricehamn fick jag köra och då släppte det lite. FÖrst var det teori. Fick se några hemska filmer.
I rummet hade de tre krockade bilar.
Den ena hade en motorcykel som kört in i bilen ca 180 km/h. Hela motorcykeln låg i bilen. Först trodde räddningspersonalen att det var 2 personer men de hittade en hand som inte stämde med de andra. Då hittade de en tredje person som suttit jämte föraren och då åkte med motorcykeln in i bilen och mosats under. Usch!!
Fick även se en olycka på R40. En civisnut blir omkörd av den bil i 130 km/h som får vattenplaning och sladdar in i räcket. över på andra sidan och voltar flera varv. de överlevde men till vilket pris tro? 19 år var han.
Hade han haft bättre däck bak hade han nog klarat sig bättre.
Man ska ju ha respekt och förståelse för fart och bilen men man får ju inte bli rädd. Då ska man inte köra bil.
Så nu har jag riskettan 28 sept. Sen ska jag boka prov. Hoppas verkligen att jag klarar det nu när jag testar att boka själv.

Kommentarer
Postat av: Carita

Vad skoj nu är du på G! Snart kommer du inglidandesbakom ratten här på gården, eller hur?

Kram!

2009-09-03 @ 07:47:04
Postat av: Åsa

Maken boikade också själv när han var klar med halkkörning och riskettan. Han fick vänta en månad på sin uppkörning.

2009-09-03 @ 08:02:00
URL: http://frurissanen.blogg.se/
Postat av: Linda

Härligt att du klarat halkkörningen. Grattis! Håller tummarna för att du snart har körkort.

2009-09-03 @ 20:21:18
URL: http://lindaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0