Konferens

Idag har jag och Edvin varit på verksamhetskonferens på Handels. Han var så snäll och så duktig. Satt på bordet och lekte med en leksak på förmiddan sen sov han en liten stund och efter maten var han glad igen. Sen somnade han nästan två timmar innan han fick åka med Pappa hem så jag kunde vara på styrelsemöte i lugn och ro.
Att vara fackligt aktiv är det roligaste jag gjort. Visst man får jäckligt mycket skit ibland, men det bekommer inte mig längre. All kunskap och vetskapen om att jag har många bakom mig gör mig stark.
När man blir förtroendevald får man gå en stegutbildning på 6 steg. Man får presentera sig och göra grupparbeten som man sedan ska presentera för hela gruppen. Och för varje gång man gör det så växer man lite mer. Man vågar lite mer. Sen i steg 5 ska man prata om något i 2 minuter.
Jag har alltid hatat att prata inför mer än två människor. Börjar darra, staka mig på rösten och blir röd i ansiktet.
Men jävlar jag vågade!! Och för varje gång jag vågade så växte jag och vågade lite till.
Hade någon sagt att när jag gick steg 1 att jag skulle hålla ett föredrag och stå själv på steg 5 hade jag garvat dom rakt i ansiktet.
Man träffar många härliga människor på träffarna också. Och kurserna har gett mig två goa vänner på Ullared. Hade jag bott närmare hade jag gärna sökt jobb där.
Imån fyller älskade mamma år. Har en sån fin grej till henne.
Önskar jag hade massa pengar att köpa fina presenter för. Hon är värd allt.

Kommentarer
Postat av: Tant Ulrika

Ny tävling hos Tant:



http://uj76.blogspot.com/2009/09/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html



..med chans att vinna presentkort värt 500kr från en finfin barnbutik! Kika gärna in =)

2009-09-10 @ 22:58:56
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: // K :-)

Måste vara en skön känsla att du känner att "ditt uppdrag" gör att du "växer som människa" och att du känner att det ger dig mycket :).



VAd duktigt av lilleman att han gillade konferensen, kanske en framtida "fackpamp" ;)

Trevlig helg!

2009-09-11 @ 21:43:44
URL: http://kschokladask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0