Lite rolig läsning

Sitter och läser på www.tjuvlyssnat.se
Hittar många roliga konversationer folk hört. Så roligt. Finns en del från Borås
Här kommer en

Apoteket, Borås

En man ~40 har efter en stunds väntan fått hjälp. Han har med sig sin dotter ~4 och lämnar fram en lapp till tjejen i båset.
Tjejen: Flickans personnummer?
Mannen: Hmm… Vet inte…
Tjejen: Är du säker på att det är du som är barnets pappa?
Mannen: Ja för fan.
Tjejen: Hur gammal är hon då?
Mannen (tittar fundersamt på sin dotter från topp till tå): Hon är väl en tre, fyra år kanske

Ja det kan ju vara svårt med ålder på sina barn.....

 

Undra om den här tjejen får jobb

Väntrummet, Kalmar Central

En tjej ~25 ringer ett samtal på sin mobil och hon verkar ha kommit fram till en telefonsvarare.
Tjejen: Ja hejsan, Anna heter jag, jag var på arbetsintervju hos er för två veckor sen. Jag bara undrar hur och när ni hör av er, jag börjar bli jävligt trött på att vänta på ert samtal så för er skull ska ni nog ta och ringa snart, jag väntar inte hur länge som helst! Sen tänkte jag informera er om att jag INTE tänker ringa er igen och tjata, det här är mina sista pengar på mobilen och jag har ingen lust att fylla på den igen än på ett tag. Hoppas ni hör av er, hej!

 

Ibland är lyckan billig

Tobaksaffär i Hulta, Borås

Två A-lagare sitter utanför på en bänk och konverserar med varsin trisslott i handen.
Alkis 1: JAG HAR VUNNIT!
Alkis 2 rycker åt sig lotten och studerar den noggrant.
Alkis 2: Ja tamefan, du har vunnit!!
Alkis 1 börjar vingla in mot affären.
Alkis 1 (överlyckligt): JAG HAR VUNNIT!
Han kommer in i butiken och plockar ut sina 25

 


Kommentarer
Postat av: Åsa

haha, tjuvlyssnat är så kul. har du varit inne på tjuvtittat.se någon gång. Ännu roligare.

2009-09-06 @ 07:36:14
URL: http://frurissanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0