Okej då!

Min bror som inte ens har en egen blogg tycker jag uppdaterar för lite och bara är med i tävlingar.
Men jag älskar att vara med i tävlingar även om jag aldrig vinner så måste man ju vara med för att ha en chans. Tänk den dan man får ett mail att man vunnit och kan gå in och beställa några roliga kläder eller leksaker till sina barn.

Hade dock vart kul att ha en egen tävling på bloggen. Men jag vet inte hur man gör för att få det. Min lilla blogg är nog inte tillräckligt populär kanske. Men det finns ju massa roliga webshopar på nätet med tuffa kläder. hade plånboken vart lite större hade jag köpte massa roligt.

I tisdags ringde jag och kollade om det fanns plats kvar på Familjegympa i Viskafors. Sen som alltid var det så klart fullt. Men så i onsdags fick jag ett mail att vi hade en plats.
Så igår var jag och Elin där. Elin var så förväntansfull och frågade hela tiden på vägen dit att gympan var.
Först värmde vi upp och sprang runt lite. Puh så otränad man är.

Sen byggde vi upp en bana med olika stationer. Gå balansgång. slå kullerbytta, hoppa upp på en plint och ner, gå upp på en bänk och hoppa ner. Elin tycker det var så kul.

Nä jag står med Elin och hon ska gå balansgång på en bänk som vippar hör jag bakom mig. Mamma hon har en bebis magen.
Känner man sig tjock då eller? En kombination av urdålig karaktär och svårt att hitta tid att träna är inten bra kombination. Jaja det ska väl försvinna så småningom. Man ska inte ha bråttom.

Sen sprang vi lämnabarn stafett. För fram och lämna barnen och tillbaka sen hämta barnen och tillbaka. Elin ville springa igen och igen. Sen krypa och lämna.
Elin var jättenöjd och det var så roligt att få göra något bara hon och jag.

Vi var även på öpnna förskolan i Svaneholm igår. Är i församlingshemmet på torsdagar. Vi var 7 stycken mammor med barn i olika åldrar. Är så roligt att äntligen träffat några mammor här ute. Slipper man känna sig så ensam. Och Elin kunde leka lite. '
Är synd att det bara en 1½ timme i veckan bara. Skulle vara en förmiddag istället.

Idag skulle jag träffa mammorna från familjeliv med på måndag kommer de och ska mura igen porten så jag måste vara hemma idag så muraren kan komma förbi och titta lite. Vet inte alls vilken tid han kommer.
Tråkigt att sitta hemma och vänta bara.

Trött är jag också. Edvin har nog tänder på gång igen. Har vaknat flera gånger inatt och somnade till slut om efter lite näsdroppar och alvedon. Känns ju lagom kul tills jag ska åka på måndag. Hoppas de kommer igenom i helgen så han sover bättre.

 
Busunge!




Kommentarer
Postat av: Morbror Fredrik

Det var duktigt att du lyssnar på din stackars bror. Men en vacker dag kanske jag också börjar blogga. Om nu någon är intresserad av mitt liv :)

2009-09-18 @ 15:59:23
Postat av: Carolina

Hej,



Du har deltagit i en av mina tävlingar och vinnaren är nu utsedd.

Vinnaren publiceras här:

http://www.carolina1979.se/?p=1137



Har du inte vunnit är du välkommen att delta i nästa tävling som kommer inom kort.

Många kramar Carolina

2009-09-18 @ 22:43:45
URL: http://www.carolina1979.se
Postat av: //K :-)

vad kul att ni hade tur att få en plats på fgympan, särskilt när lilla sessan (o mamma?) tyckte det var så roligt!



Vad händer nästa vecka när du ska lämna bort barnen? Nyfiken i en strut is my middle name ;)



Hoppas ni får en fin fin helg i solskenet och att bissingarna som sagt spricker igenom.



Saknade dig igår, hade varit kul att få träffa dig och dina sötasmå!

2009-09-19 @ 09:27:59
URL: http://kschokladask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0