Bättre sent än aldrig

Ett tag sen jag skrev nu så det är väl dags att uppdatera lite.

Efter några veckor på jobbet känns det som vi kommit in i hyfsat bra rutiner. Svårast är att bestämma hur vi ska göra med mat efter dagis. De äter lite större mellanmål på dagis vid halv tre. Så när vi hämtar tjugo i fyra eller tjugo i fem är de ju inte jättehungriga direkt.

Elin åt knappt någon mat när vi kom hem med henne så hon fick en frukt sen åt hon stor portion gröt på kvällen istället. Edvin äter väl lite mer än henne men han äter ju välling på kvällen. Har testat att ge dom frukt efter dagis och sen smörgås till Elin vid halv åtta och välling till Edvin vid sju. Så testade vi att laga mat efter dagis och de åt bra då men inte alls bra på kvällen sen. Så det är svårt att veta vad som blir bäst.

Känns för tidigt för Edvin att bara äta typ middag vid sex och sen ingen välling. Elin klarar sig säkert att äta middag vid sex och sen ingen kvällsmat. Svårt är det så vi får testa oss fram.

Edvin älskar dagis och det går bättre och bättre att lämna. Han sover gott i en vagn på dan och äter som en häst. Nu vill ha börja äta själv och vill ha en sked att äta med. Men han sitter mest och skrattar och kletar med maten men det kommer ju.

Jag fick vara hemma och vabba i fredags för han hade lite feber och hade vart lös i magen på dagis.

I lördags var vi bjudna på kalas till min brors tjej och Elins nya idol. jättegod mat och superfin lägenhet hade hennes föräldrar så det var ett toppenkalas. Elin hade en lekkamrat så hon var rätt nöjd. edvin var inte riktigt i form.

I söndags slängde vi det sista skräpet i farmors hus så nu är det tomt och städat. Edvin passade på att skita ner hela sig när han var kvar med mormor. Duktig kille!

Så det har blivit vab både igår och idag. Tror han blir så dålig i magen när han vart snuvig ett tag för näsan har runnit massor också. Vi trodde tänder först men vi ser inte riktigt någon på väg upp. Han har ju bara åtta så det borde vara dags. Idag är näsan bättre och magen också så jag hoppas han är frisk imån.

Igår gick vi en sväng till lekplatsen i det underbara vädret. Träffade Eva-lena och henns söta Elin. Skönt att ha någon att träffa när man går till lekplatsen. Bara min stackars Elin som inte har någon att leka med.
Edvin gick omkring och utforskade. Jag hade med mig fika så vi hade riktigt mysigt.

Tills Edvin satte sig vid bordet och drack. antagligen satte han i halsen eller sugröret i halsen för han spydde ner hela sig. Stackars satt och skek och fattade nog inget. Så bara att ta av honom alla kläder. Som tur var hade jag med mig två ombyten till honom ifall han sket ordentligt vilket han så klart hade gjort innan. Men extra jacka har man ju inte med sig. tur att det var varmt så han kunde sitta  utan den lilla biten hem. Sen fick han låna elins jacka.

Idag var jag så uttråkad och var tvungen att hämta Daniels boots så vi åkte in till stan. Edvin var mycket piggare idag också. Så det blev lite nya kläder till Edvin och äntligen hittade jag en vårjacka till honom. Nu är det bara jag kvar som behöver jacka, skor och byxor men det får väl bli med en ny kropp och större plånbok. Tänk om jag var lilka smal som min plånbok. Fan vad snygg jag hade vart då! hahaha

När vi kom hem var det utvecklingssamtal på dagis. Roligt att få höra hur hon är på dagis. De intervjuar varje år och det är så roligt att få läsa svaren och jämnföra med förra året.

Imån är jag ledig och då blir det lekplatsen igen. Får passa på när det är fint väder. Hoppas kunna jobba på torsdag igen.



Blev så trött på Edvins knasiga frisyr så jag tog Daniels trimmer och fixade lite. Han såg helt plötsligt ut som en liten pojke. :-D



Mums gott med glass. Får han syn på glass måste han hålla själv annars blir han tokig!



Edvin redo för Beach 2010



Man kan göra så men det är inte rätt!



Tjena brudar ska ni me på en tur eller?? 



Elin hittade en bebismössa hon promt skulle ha på sig när hon rejsade med Edvins bobbycar i hallen.


Kommentarer
Postat av: Ida

Kul att se och höra av er via bloggen.

Man hinner ju aldrig någonting, utom att jobba och allt det vardagliga! :-(

2010-04-28 @ 11:52:50
URL: http://idaide.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vad duktig du är på att skriva långa inlägg, kul att läsa om hur ni har det :-)



Tack för grattishälsningen, känns bara bra (speciellt nu när illamåendet börjar avta...)!



Kram!

2010-04-28 @ 19:32:36
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0