hatar att jobba helg!!

Hatar verkligen att jobba helgen! När jag jobbar helhelg slutar jag oftast sju på fredan fem eller sex på lördan och till nio på söndan. Sen till nio även på måndan. Så det suger fett!

På helgen vill jag vara hemma och umgås med min familj. Kunna åka iväg på saker eller gå hemma och njuta i solen när den tittar fram. Nån kväll i veckan lider jag inte av lika mycket men helgen är ofta ganska heliga.

Får väl se det positivt när helgen är över är det en månad kvar till nästa gång. har ju en lördag jag jobbar också. Innan jobbade jag varannan helhelg så det är ju lite bättre nu. Det enda man tänker på är pengarna. :-D

Igår kväll kom jag hem och fick mysa en stund innan Edvin la sig och kampen började att få Elin i säng. Hon är helt hopplös ibland eller ganska ofta just nu. Ibland får vi knappt i henne kvällsmat så kampen börjar där. Vi brukar inte tjata men ibland måste man få henne att äta en smörgås alla fall.

Sen är det kamp att få henne att ta på sig pyjamas och borsta tänderna. Testade igår att göra det direkt efter kvällsmaten men det gick inte bättre det heller. Hon sätter sig på golvet och vägrar. Ofta slutar det med att vi lägger henne i sängen och säger god natt sov gott och stänger dörren.

Igår fick jag henne att borsta till slut och på pyjamas men sen kunde hon ju inte somna. Så en massa krångel att hon inte kan somna. Och då var klockan nio så hon borde vara trött.

Innan när det funkar bra tar man på pyjamas borstar tänderna och sen läser saga. säger god natt så somnar hon.

Men hon är nog inne i en bråkfas igen för det är ofta grinigt och tjurigt. hon verkar ha en massa känslor i kroppen som hon inte kan hantera. Och det är skitjobbigt att man bråkar så ofta men vad ska man göra? Hon kan ju inte få göra som hon vill hela tiden.

Så ibland säger hon saker så man börjar gapskratta. Härom dan läste vi lite och hon säger helt plötsligt " mamma det kan inte vara möjligt!". Hur får en 4 åring en sån mening i munnen?

En tröst är att vi är nog inte ensamma om att ha en trotsig 4 åring som ibland driver en till vansinne. Ibland undrar man varför man över huvudtaget ville ha barn men så får man en underbar kommentar eller en go kram så glömmer man alla såna tankar.

Och det är nog tur att det inte finns en sälj kategori på blocket för bråkiga barn. :-D







Edvin skulle tvätta händerna härrom dan men satte sig ner i vasken och var helt överlycklig en stund. Ville inte gå därifrån.

Hoppas det blir riktigt varmt i sommar så de kan bada ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0