hurra för mobil!!

Fundrade igår om jag inte kunde blogga via mobilen och när jag gick in och kollade min mail hade jag fått från blogg.se att man kan skicka ett sms till sin blogg så blir det ett inlägg. Så smidigt.

Så nu kan jag skriva så inlägg medans vi gör något eller barnen säger eller gör något kul.

Edvin han pratar mest hela tiden. Han är redan riktigt duktig på att förstå samband.

¨På morgonen frågar han efter pappa om inte daniel är hemma. Han är på jobbet svarar jag då. "bi bi" säger Edvin då.
Så då vet han att pappa åkt bilen till jobbet.

Om han vaknar innan daniel åkt till jobbet (vilket är oftast) så ska han vinka i fönstert och se när pappa åker. Han kommer springande så fort daniel gått  ut genom dörren.

Han säger även

"ljudar ein" när han ser kort på Elin eller ser henne
"ba ba" är boll
"ka ka" är katt
"iiihi" när han ser en häst
"vovve" när han ser en hund eller något som liknar en hund.
och mamma och pappa så klart
"ut ut" och upp med händerna när något är slut.
"ampa" lampa
"kaka" när han ser bulle eller kaka

Jag har en bok jag skriver i en gång i månaden vilka ord Elin sa och andra framsteg. Så nu har jag börjat skriva Edvins också. Är kul att gå tillbaka och läsa sen.

Idag fick jag ett ryck och köpte hårfärg och färgade håret. Var flera år sen sist så nu fick det vara dax. Jag trivs rätt bra i mörkt hår så jag är riktigt nöjd.



Ja ni får avgöra själva

Imån blir det en kort dag. Lyx att sluta tre en fredag. Händer inte alls ofta så jag ska skynda mig hem  och njuta av solen med mina barn.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Ojoj vilken snygg morsa :)

2010-04-30 @ 08:13:37
Postat av: Ida

Snyggt!!!! Trevlig Valborg!!!

2010-04-30 @ 09:37:23
URL: http://idaide.blogg.se/
Postat av: Brollan

Fn vilken snygg syrra jag har :)

2010-04-30 @ 23:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0