Inskolning och mässa

Nästa vecka börjar allvaret på riktigt. Edvin och Elin börjar på dagis på riktigt. Inskolningen har gått superbra. Han gnällde lite första gången jag lämnade  men det gick över fort. I torsdags lämnade jag ca 2 timmar och han hade vart så duktig. Första gången han var ute själv blev han lite ledsen när han såg Elin men redan andra dan bev det bättre.

I fredags lämnade jag honom direkt och han sa inte ett ljud. Mest tittade och undrade när jag skulle gå. När vi ska gå hem vill han gå in och leka igen. Så han kommer stortrivas vet jag och det känns tryggt. Undrar lite hur det kommer gå att sova för han men med Elin fick de sova i vagnen i början. Och det brukar ju gå bra. Sen kommer han vara så trött så han somnar nog vid maten annars.

Elin är så glad att hon äntligen får äta på dagis. Är så elakt mot barnen att de inte får äta på dagis när man är föräldrarledig. Jag har ju verkligen försökt att få den dumma rektorn att ändra men han vägrar.

Edvin har så klart blivit jättesnorig lagom till han ska börja men ingen feber eller annat så jag hoppas det bara är snuva.

Igår vaknade han så klart halv sju när man kan sova lite längre. Vi skulle i och för sig upp ganska tidigt men inte halv sju. Vi åkte kvart över nio och vid tjugo i tio sov han. Lämnade han sovande i vagnen till mamma. Där sov han till ETT!!!!!! Så han var nog lite trött.

Vi åkte ner till göteborg för att gå på mässa. Jag och elin på Baby & Barn och Daniel på Fotomässan. Först tittade jag och Elin på en teater om Pettsson och Findus sen var hon på ett ställe där man kunde lämna barnen och leka en stund så jag kunde gå runt själv. Jättesmidigt.

Sen fick elin en stor Blixten ballong. De brukar ju vara så dyra när man är på marknad så hon brukar inte få någon men 80 kr var väl okej ändå. tror de brukar kosta runt 130 annars. Sen gick vi in till Fotomässan och letade upp Pappa, farmor och johan. Var lite skumt att man kunde gå mellan mässorna utan att betala för det kostade olika att gå på dom.

Farmor följde med oss och tittade lite. Elin fick vara på ett annat lekställe och hade jättekul. Sen fiskade hon i fiskdamm och fick en godispåse. Sen gjorde hon något hon alltid vägrat innan. Målade ansiktet. Hon har alltid vägrat och surat att hon inte vill men nu så ville hon. Jättefin blev hon.

Hade jag haft pengar kunde jag köpa massa fina kläder och saker men det kanske är tur att man inte har det när man går på mässa så. Edvin fick två tröjor och en solmössa. Det fick räcka så.
Sen hittade jag något som jag själv tänkt uppfinna. En liten kopp att trä på glasspinnen så det inte rinner ner på händerna när glassen smälter. 15 kronor var det väl värt hoppas jag. Får väl testa idag sen.

Sen åkte vi till Bollebygd och hämtade Edvin. Tur att man har lite barnvakt ibland för det var väldig skönt att slippa gå med barnvagn där inne. Och för Elin att få vara lite själv också.



Teater Pettson och Findus. Rätt så irriterande att ungen på golvet skulle ha sin ballong med sig.



En hel bana med massa bilar och cyklar. Elin hittade så klart rätt bil.



jag underade rätt mycket vad fasen hon målade när hela ansiktet var rött.



En söt liten katt.



Edvins fina tröjor från My Kidoo


Idag ska vi gå tipspromenad i det fina vädret som jag hoppas ska bli idag.


Kommentarer
Postat av: //K :-)

Vad fint du fått det här på din blogg!!



Lycka till med jobb-stargen!

Gott att det gått så fint med inskolningen - alltid en lättnad!



Vilken mysig dag ni hade på mässan, verkar ha funnits hur mycket kul som helst där!



Må gott o som sagt lycka till!

Kram

2010-04-11 @ 22:19:55
URL: http://kschokladask.blogg.se/
Postat av: Ida

Såg ut som ni hade en trevlig dag på mässan/mässorna!!!

Kul att du kom förbi och hälsade på mig!

Och så attans synd att jag missade er i söndags! Jävla feber! Tre nätter med feber nu :-(

tänker på dig idag

2010-04-12 @ 10:04:30
URL: http://idaide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0