Inskolning

Jaha så var påsken över och min sista mammalediga vecka har kommit. Fy vilken ångest  jag har att börja jobba igen. man vänjer sig snabbt vid att vara ledig varje helg och kväll. Nu blir det återigen pusslande för att man inte kan de och den helgen för man jobbar. Skittråkigt men vad gör man.  Väntar med spänning om jag får börja med att vara strejkvakt nästa vecka.

Påsken har varit lugn. I fredags var vi hemma hela dan och tog det lugnt bara. I lördags jobbade jag till 16 sen åkte jag halva sjuhärad runt för att köpa steksnöre! Och det var det värt. Vi gjorde fylld fläskytterfilé med potatisgratäng. jäklar så gott det blev. tur man har en karl som kan laga mat.

Sen åkte jag och Elin bort till hästarna och gav dom kvällsmat. Elin tyckte det var så roligt. Hon skulle klappa hela tiden och hjälpa till.

I söndags åkte vi till Bollebygd och grillmiddag. Fredde och Maria kom också så Elin var överlycklig. Maria är hennes bästis och hon älskar henne. Så min bror är numera tvåkönad för det går inte att säga bara Fredde. För i nästa andetag säger Elin men Maria också. :-D

Vi åt gott och barnen fick fina påskägg. Edvin en lastbil och kläder och Elin godis och en kjol.



Edvin påskfin i sin nya skjorta




Fredde har glömt att ansa näshåren!!!




Mamma korkar upp whiskyn




Trött blir man efter god mat.




Igår var Daniel och mekade buss hela dan så jag och barnen tog det lugnt hemma och åkt och handlade lite bara.

Idag fortsatte inskolning för Edvin och idag sa jag hej då och gick iväg en liten stund. Han gnällde lite men annars gick det jättebra. Klädde på han så han fick vara med ute en stund och då ville han inte följa med hem. Så han kommer trivas på dagis!

Efter lunch kom Eva-lena och Elin hit och fikade lite och vi kunde tjöta lite. Så tråkigt när man börjar jobba igen och inte kan träffas lika ofta. Tur det finns helger!

Kommentarer
Postat av: Ida

Stora kramar! Vet att du har sån ångest inför jobbstarten!!! :heart:

2010-04-08 @ 13:09:51
URL: http://idaide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0